سرویس: اخبار شهرستان 17:34 - شنبه 21 بهمن 1396

با هدف آشنایی با صنایع دستی و مشاغل سنتی برپا شد؛

نمایشگاه یادگار ماندگار در دورترین روستای جرقویه علیا/ تصاویر

مسئول نمایشگاه «یادگار ماندگار» گفت: وسائل و مشاغل سنتی نشانگر تاریخ و فرهنگ، آداب و رسوم روستا بوده و هدف برپایی این نمایشگاه پیوند نسل حال و آینده با بزرگترها و نسل گذشته است.

به گزارش اصفهان شرق، نمایشگاه یادگار ماندگار به همت سید حسین طباطبایی مدیر مدرسه ابتدایی صدر حارث آباد از توابع جرقیه علیا و همکاری انجمن و اولیاء و خانواده های دانش آموزان در دهه فجر برپا شده است.

مدیر مدرسه ابتدایی صدر حارث آباد درباره اهداف بر پایی این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه برای آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم قدیمی روستا و استفاده از ظرفیت های موجود برای یادگیری بهتر و همچنین پیوند نسل حال و آینده با برگترها و نسل گذشته بر پا شده است.

سید حسین طباطبایی با اشاره به این که وسائل سنتی و قدیمی جزء میراث فرهنگی محسوب می شوند، تأکید کرد: مشاغل سنتی میراث ماندگار روستائیان است و ما از وسائل و تولیدات گذشته و صنایع دستی جوانان و نوجوانان امروزی این روستا نمایشگاه را بر پا کرده ایم.

وی افزود: هدف ما این است این نمایشگاه ضمن آشنایی نسل جوان با مشاغل مختلف، تداعی گر خاطراتی از بزرگترها هم باشد و با توجه به این که این مشاغل و وسائل سنتی جزء میراث فرهنگی ما محسوب می شود باید همه در حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشیم.

مدیر دبستان صدر حارث آباد از مسئولان، مردم خوب روستا، اعضای شورا و دهیار خواست تا برای حفظ این میراث های ارزشمند تلاش کنند و مکانی را جهت حفظ و نگهداری از آن ها در نظر بگیرند و زمینه را برای ایجاد صنعت گردشگری مهیا کنند.

این نمایشگاه به مناسبت دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب برپا شده است و برای استقبال مردم از نمایشگاه تا 24 بهمن دائر است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.