سرویس: اخبار شهرستان 15:48 - شنبه 21 بهمن 1396

گفتگوی اختصاصی اصفهان شرق با پیشکسوت انقلابی کوهپایه ای؛

حکم تیرباران برای پدر شهیدی که اولین اشعار علیه شاه را در کوهپایه قرائت کرد/ تا آخر پای لبیک به امام می مانیم

مومنیان پیشکسوت انقلابی دوران انقلاب گفت: مسئولان همواره باید انقلاب اسلامی را نصب العین خود قرار دهند و با حرکت در مسیر انقلاب الگوی مناسبی برای مردم باشند.

به گزارش اصفهان شرق، دهه فجر یادآور روزهای بزرگ و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران است. روزهایی که با حرکت وحدت آفرین، هدایت های رهبر انقلاب، تلاش یکپارچه ملت ایران با همراهی پیر و جوان، نظام فرتوت سلطنت را در ایران برانداخت و جمهور اسلامی را حاکم بر سرنوشت خویش ساخت.

در این رابطه جوانان بسیاری با گذاشتن از جان و مالشان در برابر رژیم شاه ایستادند تا امروز در دنیا، ایران را به عزت و اقتدار نام ببریم.

مرتضی مومنیان کوپائی پیشکسوت انقلابی با 35 سال سابقه مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش کوهپایه، یکی از جوانانی بود که خاطرات بسیاری از دوران انقلاب داشت و امروز نیز با ایستادگی تمام و پشت سر ولی فقیه، برای سربلندی نظام اسلامی تلاش می کند.

مصاحبه زیر حاصل دیدار و گفتگوی یک ساعته خبرنگار اصفهان شرق با برادر بسیجی مرتضی مومنیان است.

*نظر شما در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران چیست؟

مردم ایران در حکومت پهلوی زیر سلطه ظلم و استبداد قرار داشتند که با پیروزی مبارزات حکومتی اسلامی و مردمی نشات گرفته از قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) به رهبری فردی از سلاله حضرت زهرا(س) برقرار شد و در ادامه مردم آزادانه در 12 فروردین 1358 با رای بالاتر از 98 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

*فعالیت های مردم در شهر کوهپایه و شرق اصفهان چگونه انجام می گرفت؟

مردم در آن ایام با برگزاری جلسات در مساجد جهت انتشار پیام های رهبری انقلاب برنامه ریزی هماهنگی داشتند، همچنین با حضور گسترده در راهپیمایی ها که در روستا و شهرهای شرق اصفهان برگزار می شد، انزجار خود را از رژیم ظالم پهلوی اعلام می کردند.

*یکی از وقایع بخش مهم کوهپایه در دوران مبارزات مردم علیه رژیم شاهنشاهی؟

در آن دوران مردم توسط نیروهای انقلابی جهت حضور در مبارزاتی که علیه رژیم پهلوی در پایتخت و شهر اصفهان برگزار می شد، اعزام می شدند، همچنین در یکی از مهمترین تجمعات آن زمان که با حضور گسترده مردم در بخش های شرق اصفهان در محل امامزاده قاسم بخش کوهپایه برگزار شد، حجه الاسلام احمدی نسب امام جمعه تودشک بیانیه ای در سه بند قرائت کرد که در آن خواستار لغو حکومت نظامی، سرنگونی رژیم پهلوی و ایجاد حکومت جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) شدند که مورد تایید تمامی شرکت کنندگان قرار گرفت.

*یکی از مهمترین حوادث تاریخی شهر کوهپایه در دوران مبارزات مردم علیه رژیم طاغوت؟

در آن دوره که با خفقان رژیم همراه بود حاج عباس یاریان (پدر شهید) در مساجد شهر اشعاری علیه حکومت و شخص شاه قرائت کرد که پس از آن فرماندار نظامی اصفهان (سرلشکر رضا ناجی) به رئیس پاسگاه ژاندارمری کوهپایه دستور تیرباران این فرد مبارز و انقلابی را صادر کرد، ولی بعد از این حکم حاج عباس یاریان به منظور ادامه مبارزات به تهران عزیمت کرد.

*وظیفه مسئولان در قبال انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن چیست؟

مسئولان همواره باید انقلاب اسلامی را نصب العین خود قرار دهند و با حرکت در مسیر انقلاب الگوی مناسبی برای مردم باشند که قطعا مردمی بودن، ساده زیستی، تابعیت از قانون و رهبری، تلاش و کوشش بی وقفه در انجام وظایف، احترام به مردم و ولی نعمت دانستن مردم، تکیه بر جوانان و اعتقاد به لزوم ایستادگی در برابر استکبار با اعتقاد به متخصصان داخلی از وظایف مسئولان در حفظ و نشر اهداف انقلاب اسلامی مقدس اسلامی است.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.