سرویس: اجتماعی 15:14 - یکشنبه 22 بهمن 1396

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور خبر داد:

فوت 24 دانشجوی جهادگر مناطق محروم به دلیل کمبود امکانات/ فوت‌شدگان جهادگر، شهید خدمت محسوب نمی‌شوند

مفرد گفت: متاسفانه افرادی که با عنوان اردوهای جهادی در مناطق محروم فوت می‌کنند، شهید خدمت محسوب نمی‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، صادق مفرد مسئول معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: عبداللهی از دانشجویان جهادی دانشگاهی فرهنگیان ایلام بود که با وقوع زلزله کرمانشاه به همراه گروه جهادی این دانشگاه به مناطق محروم داستان برای کمک به زلزله زدگان اعزام شد.

وی ادامه داد: مرحوم عبداللهی به همراه برادرش در روزهای تعطیل به صورت جداگانه و آزاد در مناطق زلزله زده کرمانشاه مشغول ارائه خدمات جهادی به مردم این منطقه بوده اند که متاسفانه در اثر ریختن آوارهای ناشی از زلزله کرمانشاه بر روی وی، این دانشجوی جهادگر فوت می‌کند.

 نبود امکانات  لازم برای جهادگران دانشجو

وی ادامه داد: متاسفانه دانشجویان جهادی دانشگاهی سراسر کشور از امکانات خوبی برخوردار نیستند و از سوی سازمان‌های ذیربط حمایت و پشتیبانی  نمی‌شوند.

مفرد اظهار کرد: تا کنون 24 نفر از دانشجویان جهادی به دلیل فعالیت در مناطق صعب العبور و کمبود امکانات جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 55 هزار دانشجو در اردوهای جهادی سراسر کشور شرکت می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه افرادی که در اردوهای جهادی جان خود را از دست می دهند شهید خدمت به حساب نمی‌آیند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای خانواده‌هایشان شده است.

مفرد یادآور شد: دانشجویان جهادگر که در مناطق محروم و صعب العبور مشغول به خدمت است و عمر و جوانی خود را صرف این کار خیر می‌کنند ولی متاسفانه این افراد شهید خدمت محسوب نمی شوند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.