سرویس: اجتماعی 14:13 - شنبه 21 بهمن 1396

مدیرکل راه آهن استان اصفهان

نخستین قطار گردشگری داخلی وارد نصف جهان می‌شود

نخستین قطار گردشگری داخلی با عنوان مثلث طلایی با ۶۰ مسافر فردا وارد اصفهان می‌شود و گردشگران از بناهای تاریخی اصفهان بازدید می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، کسانی که اهل سفر هستند، مسافرت با قطار را به عنوان یکی از امن‌ترین واسیل حمل و نقل می‌دانند، وسیله‌ای که در خود خدمات زیادی برای مسافران قائل می‌شود.

از جذاب‌ترین ویژگی‌های قطار آن است که در طول سفر می‌توانید به واگن رستوران رفته و غذای دلخواهتان را سفارش دهید و همان‌جا بخورید یا در صندلی خود بنشینید و فیلم مورد علاقه‌تان را ببینید، کتاب بخوانید، آهنگ دلخواه‌تان را گوش کنید.

قطار جزء معدود وسایل نقلیه‌ای است که با طبیعت سازگار است و باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. بنابراین جز یکی از کامل‌ترین گزینه‌های سفر محسوب می‌شود.

اگر سفر گردشگری داخلی برای شناخت بهتر جذابیت‌ای کشورمان باشد سفر با قطار لذت بیشتری پیدا می‌کند، داخل کشورمان به قدری ناشناخته دارد که برای بازدید از آن‌ها ماه‌ها طول می‌کشد. اما حالا قرار است نخستین قطار گردشگری داخلی به اصفهان بیاید تا رونق اقتصادی نیز ایجاد کند.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به گردشگری ریلی اظهار داشت: چندی پیش استان‌های فارس، یزد و اصفهان مثلث طلایی را برای گردشگری طلایی تعریف کردند و مسافران داخلی در مدت زمان مشخص از این ۳ شهر بازدید می‌کنند.

رضا سادات حسینی با بیان اینکه این گردشگری ریلی که برای مردم کشورمان است به رونق گردشگری و اقتصاد این ۳ استان کمک زیادی می‌کند و قرار است این طرح ادامه‌دار باشد، افزود: پیش از این نیز قطار گردشگری به بادرود با ۱۶۳ مسافر را داشتیم که آذر ماه سال جاری صورت گرفت.

وی بیان کرد: این گردشگری ریلی ۴ روزه است که از تهران حرکت می‌کنند و از این استان‌ها بازدید می‌کنند، اگرچه برای رونق بیشتر این‌گونه گردشگری تبلیغ بیشتری باید صورت بگیرد.

این قطار با ۳سالن ۴ تخته ۴۰نفره غزال شرکت ریل سیر کوثر ویک واگن رستوران با ۶۰ مسافر وارد اصفهان شده وو پس از یک روز اقامت وبازدید از اماکن فرهنگی و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های شهر زیبای اصفهان ، نگین گردشگری ایران ، اصفهان را به مقصد یزد و تهران ترک می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.