سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:13 - جمعه 20 بهمن 1396

شهردار اصفهان خبر داد:

تخصیص یک سوم بودجه ۹۷ به پروژه قطار شهری

شهردار اصفهان گفت: یک سوم بودجه ۹۷ شهرداری یعنی ۸۰۰ میلیارد تومان به توسعه و تکمیل مترو اختصاص داده شده است.

به گزارش اصفهان شرق، و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار با مدیران سازمان قطار شهری اصفهان اظهار کرد: از سیاست های مهم مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود کیفیت آن است، لذا شهرداری بر تکمیل هرچه سریعتر خط یک مترو تاکید دارد و باید تلاش کنیم که این اتفاق به سرعت محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم در بخش توسعه حمل و نقل عمومی موفق عمل کنیم، به طور حتم بسیاری از مسایل و مشکلات به خصوص آلودگی هوا و امنیت حمل و نقل مسافر رفع می شود، افزود: با توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو آسایش و آرامش برای شهر و شهروندان فراهم می شود و مسئله مهم ترافیک نیز رفع می شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مسافران مترو روزانه ۲۰ هزار نفر است که با برنامه ریزی و تشویق شهروندان به استفاده از مترو این تعداد مسافر افزایش خواهد یافت.

وی از اختصاص یک سوم بودجه شهرداری در سال آینده به مترو خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۹۷ برای پروژه مترو در نظر گرفته شده است، البته باید در این زمینه دولت نیز اعتبار خوبی اختصاص دهد.

نوروزی با بیان این مطلب که توسعه و احداث مترو به دلیل اینکه در زیر زمین انجام می گیرد دور از دید همگان است و جنبه تبلیغاتی ندارد، افزود: احداث یک متر از خط مترو در زیر زمین با خطرات و مشکلات بسیار عدیده ای به غیر از هزینه ها روبه رو است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.