سرویس: سیاسی 13:03 - پنجشنبه 19 بهمن 1396

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

اشتباه محاسباتی دشمن در شناخت ویژگی‌های ملت ایران/ کم‌توجهی به فرهنگ در بودجه 97

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتباه محاسباتی دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی، گفت: نقاط قوت انقلاب اسلامی برای دشمن ملموس نیست و علت آن هم این است که خودشان تهی از این‌گونه نقاط مثبت هستند، بنابراین نمی‌توانند این نقاط را به خوبی درک کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد با اشاره به اهمیت صدور انقلاب اسلامی اظهار کرد: فرهنگ مقابله با استکبار را در منطقه خودمان و جهان تقویت کردیم و بیشترین ضربه را هم انقلاب اسلامی به استکبار وارد کرده است، به همین خاطر جمهوری اسلامی هدف دشمنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اشتباه محاسباتی دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی، افزود: نقاط قوت انقلاب اسلامی برای دشمن ملموس نیست و علت آن هم این است که خودشان تهی از این‌گونه نقاط مثبت هستند، بنابراین نمی‌توانند این نقاط را به خوبی درک کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین نقاط قوت نظیر فرهنگ شهادت‌طلبی، جهاد و مقاومت باعث شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌شود که آن‌ها می‌بینند اما درک نمی‌کنند و بیشتر با محاسبات ملموس سیاسی خودشان پیش می‌روند، حتی ممکن است ضربه هم بزنند اما توفیق کامل ندارند چون فهم درستی از ویژگی‌های فرهنگی و معنوی ملت ایران ندارند و همین عامل شکست آن‌ها در این چند سال بوده است.

وی عنوان کرد: ارکان فرهنگی که در وجود ملت ایران است و همین ویژگی‌ها باعث پیروزی انقلاب و مدیریت بحران‌ها شده، ضربات دشمن را تاکنون خنثی کرده‌ است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف دشمن ما را تحت فشار قرار داده است، اما فشار در زمینه‌های نظامی، فرهنگی و اقتصادی که از ابتدا بوده را تشدید کرده است و البته رهبر معظم انقلاب بحث مقاومت اقتصادی را مطرح کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چون زمینه انقلاب بحث فرهنگی است، دشمنان سرمایه‌گذاری شدیدی روی این موضوع دارند.

طباطبایی‌نژاد راهکار مقابله با دشمن را تقویت ارکان حاکمیت به ویژه در بخش فرهنگ عنوان و بیان کرد: ارکان یک حاکمیت مسائل امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و قطعاً مهم‌تر از همه در هر حاکمیت و هر سیستمی بحث فرهنگی است و اگر هر حاکمیتی بخواهد خودش را حفظ کند باید روی مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به سند امنیت ملی آمریکا، گفت: آمریکا در این سند روی تقویت و حفظ هویت فرهنگی تأکید کرده است چرا که او به خوبی می‌داند باید هویت فرهنگی ملت خود را حفظ کند چرا که تغییر فرهنگ موجب تغییر ذائقه مردم خواهد شد، در ایران اسلامی چون جامعه ما ارزشی و مذهبی است متغیرهای فرهنگی بسیار برای مردم حائز اهمیت بوده و تأثیرگذار است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این‌ که رهبر معظم انقلاب این سال‌ها را به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند به دلیل تمرکزی است که دشمن روی این حوزه انجام داده است و نه اینکه ارزش مسائل فرهنگی کم شده باشد، با توجه به این‌که فرهنگ یکی از ارکان مهم حاکمیت است و اهمیت آن برای ما بیش از هر جامعه دیگری است باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که دشمن همواره ارکان حاکمیتی ما را نشانه گرفته است اما همچنان دفاع خوبی نداریم، همه مسؤولان باید روی مباحث فرهنگی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشند؛ در کمیسیون فرهنگی خیلی روی این موضوع تلاش می‌کنیم اما همین الآن هم که بودجه 97 در حال بررسی است، می‌بینیم مباحث فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقاط قوتی دارد و همین مورد توجه دشمنان بوده است، البته نقاط ضعفی هم مسؤولان دارند که باید این‌ها را برطرف کرد تا بتوانیم الگوی کاملی منطبق بر نظرات حضرت امام(ره) داشته باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.