سرویس: اقتصادی 17:03 - چهارشنبه 18 بهمن 1396

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده

آشفتگی بازار گوشت در ایام پایانی سال منتفی است

یک مقام مسئول گفت: با توجه به وضعیت مساعد ذخایر گوشت منجمد گوسفندی، در ایام پایانی سال، نوسان قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش اصفهان شرق، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: با وجود ثبات قیمت لاشه داخلی در ماه های اخیر، نرخ شقه گوسفندی در خرده فروشی ها به دنبال نوسانات نرخ ارز دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفت.

وی افزود: باوجود نوسان نرخ ارز، واردکنندگان در بحث واردات با مشکلاتی مواجه شده اند، اما لاشه داخلی در عمده فروشی ها همچنان به نرخ سابق عرضه می شود.

پوریان نرخ عرضه هر کیلو لاشه داخلی درب عمده فروشی را 34 هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت: عرضه لاشه با نرخ های بالاتر در خرده فروشی ها ناشی از سودجویی مغازه داران و توزیع‌کنندگان است که دستگاه های مسئول بر این امر باید نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به فراوانی عرضه و قیمت مناسب دام و ذخایر استراتژیک پیش بینی می شود که با بحران خاصی در ایام پایانی سال روبرو نشویم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده درباره آخرین وضعیت واردات گوشت تصریح کرد:  در شرایط کنونی، رقمی معادل 80 تا 85 تن گوشت به صورت هفتگی از کشورهای آسیای میانه و استرالیا وارد می شود، در حالیکه در ماه های اخیر میزان واردات روزانه 40 تا 45 تن بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نوسانات نرخ ارز امکان آشفتگی بازار گوشت همانند سال گذشته در روزهای پایانی سال وجود دارد یا خیر، گفت: سال گذشته به دلیل نبود ذخایر استراتژیک، نرخ گوشت در بازار با نوسانات چشمگیری روبرو بود، در حالیکه امسال به سبب وضعیت مساعد ذخایر گوشت منجمد گوسفندی، نوسان قیمتی  در بازار نخواهیم داشت.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.