سرویس: اجتماعی 15:00 - چهارشنبه 18 بهمن 1396

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

بحث ایمنی و زیبایی پل سی و سه پل در حصارکشی مد نظر قرار گیرد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با بحث حصارکشی سی و سه پل گفت: به منظور اجرای این طرح اول بحث ایمنی پل برای جلوگیری از وقوع اتفاقات پی در پی برای مردم و دیگری بحث زیبایی پل به منظور آسیب نرسیدن به پل مدنظر قرار می گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا نصراصفهانی با بیان این که سی و سه پل اخیرا چند مورد سقوط داشته، اظهار داشت: به طور مشخص یک مورد از این سقوط منجر به فوت و مورد دیگر منجر به مجروحیت قابل ملاحظه ای شده است.

وی ادامه داد: موارد دیگری از سقوط ها گزارش شده که جلساتی را در این زمینه با میراث فرهنگی، شهرداری و برخی سازمان های مردم نهاد برای پیدا کردن راه حل داشته ایم سپس با حصارکشی در اطراف پل به دنبال راهکاری برای جلوگیری از صدمه به بافت تاریخی سی و سه پل و همچنین سطح ایمنی آن بودیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: میراث فرهنگی پس از بررسی مکاتبه با شهرداری و کمیته فنی مورد نظر به نتیجه رسیدند که حصاری ویژه با ترکیبی از آهن، طناب و کلاف آهنی در اطراف پل ایجاد کنیم.

نصراصفهانی با بیان این که شهردار در حال بررسی پیشنهادات مطرح شده است، افزود: در حال حاضر هیچ تصمیم قطعی در رابطه با عملیاتی شدن آن صورت نگرفته و همچنین افرادی که سازنده این نوع نرده هستند هنوز نتوانستند آن حصار با شرایط مطرح شده تهیه کنند.

وی افزود: برای اجرایی این طرح باید دو الی سه موضوع را مد نظر داشته باشیم، اول بحث ایمنی پل برای جلوگیری از وقوع اتفاقات پی در پی برای مردم و دیگری بحث زیبایی پل به منظور آسیب نرسیدن به آثار تاریخی زیرا این پل از آثارتاریخی استان و کشور است بنابراین با در نظر گرفتن تمام این موارد امیدواریم یک کار خوبی انجام شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با زمان اجرایی شدن این طرح گفت: با توجه به سفر مردم عزیز به استان انشالله این طرح تا قبل از عید عملیاتی خواهد شد.

در چند ماه گذشته به علت سقوط افراد از این پل به روز زاینده رود و برای جلوگیری از این گونه حوادث بحث حصارکشی این پل تاریخی مطرح شد به همین منظور شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی استان تصمیم به ایجاد حصار در دهانه‌های این پل گرفته و طرحی را نیز که از حصارهای کاخ چهلستون الهام گرفته بود، اجرا کردند که با مخالفت جدی میراث دوستان به خاطر آسیبی که به منظر پل وارد می‌کرد، رو به رو شده بود.

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر جلسات میراث فرهنگی با شهرداری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که در صورت این حصارکشی هیچ آسیبی به ساخت تاریخی پل وارد نشود.

انتهای پیام/ایسکانیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.