سرویس: اخبار شهرستان 16:08 - سه شنبه 17 بهمن 1396

در کارگروه بهداشت و درمان بخش جرقویه علیا مطرح شد؛

بیماری سالک با شعار و بنر درمان نمی شود/ ساخت و تکمیل مرکز سلامت شهر حسن آباد

مدیر شبکه بهداشت و درمانی شماره دو شهرستان اصفهان، گفت: شعار پیشگیری بهتر از درمان است سال هاست که بر روی بنرها نوشه شده ولی ما فقط با شعار دادن و نوشته ها نمی توانیم به هدف خود که همان درمان است برسیم.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه کارگروه بهداشت و درمان بخش جرقویه علیا با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شماره دو، کارشناس مبارزه با بیماری ها، بخشدار، شهردار، دهیاران و پزشکان مراکز بهداشتی بخش در سالن بخشداری برگزار شد.

کارشناس مبارزه با بیماری های شبکه بهداشتی درمانی شماره دو شهرستان اصفهان با اشاره به وجود بیماری سالک در منطقه کویری، گفت: یکی از بیماری هایی که در مناطق کویری وجود دارد بیماری سالک است که هر سال هزینه های بسیار زیادی را بر دولت تحمیل می کند.

محمد حسین زاده گفت: خوشبختانه امروز با اقداماتی که با همکاری بخشداری و بسیج سازندگی داشتیم آمار مبتلایان به این بیماری بسیار کاهش یافته است و امیدواریم که روزی شاهد از بین رفتن این بیماری در این منطقه باشیم.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مبارزه با بیماری سالک در منطقه ارائه کرد.

با شعار دادن و نوشته ها نمی توانیم به هدف خود که همان درمان است برسیم

مدیر شبکه بهداشت و درمانی شماره دو شهرستان اصفهان با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به بحث پیشگیری از بیماری ها، گفت: شعار پیشگیری بهتر از درمان است سال هاست که بر روی بنرها نوشه شده یا در مراکز آموزشی و بهداشتی نصب می شود ولی ما فقط با شعار دادن و نوشته ها نمی توانیم به هدف خود که همان درمان است برسیم.

منصوره ابوفاضلی ادامه داد: زمانی موضوع پیشگیری نتیجه بخش خواهد بود که همه ارگان های منطقه بسیج شوند و اطلاعات لازم را به مردم برسانند.

وی افزود: فرهنگ پیشگیری را باید در جامعه نهادینه کنیم که با این اقدام مردم خودشان نه تنها در مورد بیماری سالک بلکه در مورد تمام بیماری ها پیشگیری های لازم را انجام خواهند داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمانی شماره دو شهرستان اصفهان از همکاری بخشداری، شهرداری، بسیج سازندگی، دهیاران که در امر اجرایی شدن طرح های بهداشتی درمانی تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد این همکاری ادامه داشته باشد.

ابوفاضلی از ساخت و تکمیل مرکز سلامت شهر حسن آباد خبر داد و افزود: مرکز جامع سلامت شهری و روستایی حسن آباد در سال گذشته 50 درصد آن ساخته شد و نیمه تمام تا امروز رها شده است که با پیگیری های بخشدار و اعضای شورای اسلامی این مرکز بزودی مراحل ساخت آن شروع خواهد شد و اعتبار این مرکز بهداشتی تصویب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.