سرویس: غیر تولیدی 16:16 - سه شنبه 17 بهمن 1396

نماینده مردم پاکدشت در مجلس:

افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه 97 پیگیری می‌شود

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد هستیم تا در بودجه سال 97 حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، محمد قمی در جمع کارگران شهرستان پاکدشت اظهار کرد: انقلاب اسلامی به همت همه مردم و با خون شهیدان و رهبری امام راحل به پیروزی رسید؛ انقلاب بر پایه عدل و اقامه عدالت و بر اساس محورهای اسلامی در کشورمان تشکیل شد.

وی افزود: مردم به دلیل قداست تشکیل انقلاب اسلامی برای آن جان دادند و با عشق برای تحقق آن تلاش کردند؛ دستاوردهای انقلاب اسلامی در بعدهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و علمی و … بسیار مهم و ستودنی است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: بعد از انقلاب در بعد فرهنگی شاهد تحولات اساسی بودیم و آن تغییر زندگی جوانانی بود که پیرو مدپرستی از غرب بودند و زمانی که با اهداف انقلاب آشنا شدند، فرهنگ ایثار و شهادت را در پیش گرفتند و خانواده‌های خود را جز مروجان انقلاب کردند.

قمی افزود: اسلام خانواده‌ها را دگرگون کرد و فرهنگ ناب اسلامی با سیاست‌های خانواده‌ها عجین شد؛ در بعد علمی قبل از انقلاب، ایران حرفی برای گفتن نداشت؛ ولی اکنون می‌بینیم که ایران نه‌تنها در منطقه بلکه در جهان حرف‌های گفتنی زیادی در انرژی هسته‌‌ای و سلول‌های بنیادی دارد و رشد علمی خوبی را در حال تجربه‌کردن است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری صلح‌پذیر است و از انرژی هسته‌ای برای حوزه‌های پزشکی، کشاورزی و …  استفاده می‌کند، گفت: امروز کشورهایی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی فریاد انسان‌دوستی و بشردوستی سر می‌‌دهند که خود دارای کلاهک‌های زیاد هسته‌ای هستند و زرادخانه‌های هسته بسیاری را برای خواسته‌های شوم خود افتتاح می‌کنند و به بهره‌برداری می‌رسانند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس افزود: سواد در قبل از انقلاب اسلامی مظلوم واقع شد و اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از 90 درصد مردم ایران از سواد بهره‌مند هستند.

قمی گفت: قبل از انقلاب اسلامی صادرات نفت خام تنها درآمد ارزی کشور بود که انجام می‌شد و بعد مشتقات آن به‌صورت گران‌تر وارد می‌شد؛ به برکت پیروزی انقلاب توانستیم امروز بر پایه علم داخلی استفاده بهینه از مشتقات داشته باشیم.

وی افزود: رشد علمی کشور امروز ما را در زمینه ساخت فولاد و تیرآهن در جهان به‌‌نام کرده است و امروز جزو برترین صادرکنندگان فولاد و تیرآهن جهان هستیم؛ به برکت انقلاب و خون شهدا امروز در کشور در زمینه تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و با تأمین سالانه بیش از 13 میلیون تن گندم مصرف داخلی در این حوزه دیگر نیازی به واردات نداریم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس افزود: در زمان طاغوت تعداد سدهای کشور به‌اندازه انگشتان دست بود که اکنون با علم بومی کشور که حرف‌های زیادی در کشور داریم، این تعداد قابل‌شمارش نیست.

قمی افزود: قبل از انقلاب دنیا بر پایه دو قطب غرب یعنی آمریکا و شرق یعنی شوروی سابق می‌گشت و در ابتدای پیروزی انقلاب بر پایه تحقق شعار نه شرقی و نه غربی به پیروزی رسید و این مهم باعث رشد در جهان شده است.

وی گفت: در حال حاضر بر سر درب وزارت خارجه با افتخار حک کرده‌ایم نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و این نشان افتخار ماست.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس، به بودجه سال 97 در خصوص حقوق کارگران و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم این قانون را به سمت عدالت و کم‌کردن فاصله حقوقی کارگران ببریم؛ در بودجه 97 درصدد آن هستیم که حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم تا بتوانیم هم‌طرازی را در جامعه به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.