سرویس: غیر تولیدی 13:13 - سه شنبه 17 بهمن 1396

با مخترعین ایرانی؛

صرفه‌جویی در مصرف آب به کمک شرکت‌های دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید کنتور هوشمندی شده است که از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید کنتور هوشمند آب شده است که به مشترکان‌ هشدار می‌دهد تا چه اندازه از آب استفاده کنند که  صرفه جویی در مصرف آب را  هم به دنبال داشته باشد.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این کنتور هوشمند گفت: یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن مواجه است، مشکل کمبود آب است و به همین دلیل باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم؛ در همین راستا شرکت ما وارد عمل شده است و کنتور هوشمند را تولید کرده است.

 کنترل آب مصرفی به‌صورت هوشمند

وی ادامه داد:‌ از طریق استفاده از شیر کنترل آب میزان مصرف هر خانوار را بررسی می‌کنیم و این کار سبب می‌شود تا مقدار بسیار زیادی از حجم آب کشور به جای هدررفتن، ذخیره شود.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص چگونگی کارکرد شیرهای کنترل فشار آب تصریح کرد: همانطور که گفتم این کنتور هوشمند است و از طریق برنامه‌ای که به آن داده می‌شود برنامه ریزی‌ها انجام  و مشخص می‌شود که به چه صورت باید آب مصرف شود.

 وی یادآور شد: هدف ما از تولید این کنتور هوشمند این است که کاری کنیم تا آب کشور هدر نرود و ذخیره سازی آن به صورت درست انجام شود.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.