اصفهان شرق

جایگاه کمرنگ جشن ایران در گالری‌ها/ گالری‌های اصفهان در تسخیر نقاشی‌ها

کدخبر: 159136
1396/11/17 در ساعت 10:11

به گزارش اصفهان شرق، این هفته و هم‌زمان با دهه مبارک فجر گالری‌های اصفهان روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارند اما نکته قابل تأمل این است که در بین تعداد قابل توجه نمایشگاه‌های در حال برگزاری و به خصوص نمایشگاه‌هایی که در این هفته افتتاح می‌شوند موضوع اکثر نمایشگاه‌ها حول محور جشن بزرگ ایران نمی‌چرخد.

اگر نگوییم همه گالری‌های اصفهان، می‌توان گفت اکثر گالری‌های اصفهان خصوصی هستند و برنامه نمایشگاه‌هایشان طبق سیاست‌های شخصی برنامه‌ریزی می‌شود و به گفته کارشناسان این ضعف بزرگی در این حیطه هنر اصفهان است.

اما  گالری که به موضوع انقلاب پرداخته است و در این ایام حال و هوای آن روزهای دهه مبارک فجر را زنده می‌کند نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی است که واحد عکس حوزه هنری اصفهان در عمارت سعدی برگزار می‌کند که نمایشگاه 30 عکس انقلاب اسلامی از 14 عکاس پیشکسوت انقلاب در ایام دهه فجر است.

نمایش این عکس‌ها بیانگر خیزش مردم مسلمان ایران در سال 1357 است که در ابعاد 50 در 70 و به صورت سیاه و سفید عکاسی شده و بیشتر به راهپیمایی‌های مردم انقلابی در سال 1357، ورود امام خمینی(ره) به ایران، سخنرانی امام، روز ارتش، پایین آوردن مجسمه شاه و… می‌پردازد و تنها مختص اصفهان نیست.

این نمایشگاه تا 22 بهمن ماه همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و بعد از ظهرها از ساعت 14 تا 19 در عمارت سعدی واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی آماده بازدید علاقه‌مندان است.

گروه الوا اولین نمایشگاه کاشی‌کاری در قاب آیینه با عنوان «پاپ آرت» را در نگارخانه سیتی‌ سنتر اصفهان برگزار می‌کند، این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۸ بهمن دایر بوده و ساعات بازدید از آن ۱۰ تا ۲۲ عنوان شده است، گالری نگارخانه در سیتی سنتر، ورودی ۷، طبقه اول قرار دارد.

* نقاشی‌ها

7 گالری دیگر اصفهان به شکل عجیبی به صورت هم‌زمان به نمایش آثار نقاشی پرداخته‌اند که شاید بتوان گفت این نیز در نوع خود کم‌نظیر بوده است که این تعداد از گالری‌های اصفهان به طور هم‌زمان به نمایش آثار یک هنر پرداخته باشند.

مجموعه خانه صفوی نمایشگاه نقاشی «طبیعت‌نگاشت‌ها» که به نمایش آثار جواد طاهری می‌پردازد را برگزار می‌کند؛ این نمایشگاه در روز پنجشنبه ۵ بهمن گشایش یافته است و تا روز ۱۸ بهمن میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است، ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز از ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۳ است، مجموعه خانه صفوی در خیابان خاقانی، نبش کوچه ۳۱ واقع شده است.

گالری نگاه نو هم‌زمان با چهارمین سالگرد تأسیسش نمایشگاه آبرنگ اساتید اصفهان را برای این رخداد انتخاب کرده است، این نمایشگاه از جمعه ۱۳ بهمن شروع به کار کرده است و تا ۱۸ بهمن در خیابان آبشار سوم، خیابان مسرور، کوچه باغ ارم میزبان علاقه‌مندانی است که از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ برای بازدید از نقاشی‌های آبرنگ به این گالری مراجعه می‌کنند است؛ گفتنی است در این نمایشگاه از اثر جدید حسین هادی پور بروجنی رونمایی شده است.

گالری اکنون اما برگزار کننده نمایشگاه نقاشی «مکالمه» از آثار کیمیا رحیمی است تا تعداد گالری‌هایی که به هنر نقاشی پرداخته‌اند را بیش از پیش کند، گشایش این نمایشگاه در روز جمعه ۶ بهمن بوده است که در حال حاضر در روزهای پایانی خود به سر می‌برد و تا ۱۷ بهمن هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به این هنر است؛ خیابان خاقانی، کوچه ۱۴ افشین، بن‌بست حریر، پلاک ۹ مکان گالری اکنون است.

نمایشگاه گروهی نقاشی زمستانه که در روز جمعه ۱۳ بهمن در نگارخانه خورشید گشایش یافت تا ۱۸ بهمن  هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در خیابان شیخ کلینی، جنب تریا برمک، پلاک ۱۵ به نمایش نقاشی‌های هنرمندان نقاش می‌پردازد.

گالری سایان نمایشگاه نقاشی «لوکیشن ۳» که آثار ریحانه و المیرا امین‌الساداتی است را از روز جمعه ۱۳ بهمن برگزار کرده است و تا ۲۵ بهمن ادامه دارد؛ ساعات بازدید از این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است و علاقه‌مندان به بازدید از آثار نقاشی این دو هنرمند می‌توانند به گالری سایان به آدرس خیابان ابوذر، بن‌بست ۳۲ امین، پلاک ۱۷ مراجعه کنند.

دیگر گالری که به نمایش آثار نقاشی پرداخته است گالری آپادانا واقع در خیابان آپادانا دوم، کوچه ۴ لاله، پلاک ۲۵ است، این گالری نمایشگاه نقاشی «سرها ۲» که آثار علی میرزایی است را از ۶ بهمن برگزار کرده است ادامه آن تا ۲۰ بهمن خواهد بود نقاشی دوستان اصفهانی می‌توانند هر روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به این گالری مراجعه و از دیدن آثار نقاشی لذت ببرند.

نمایشگاه گروهی نقاشی «انقراض» نیز که افتتاحیه آن در روز جمعه ۶ بهمن انجام شده بود و تا ۱۲ بهمن ماه ادامه داشت تا ۱۹ بهمن ماه تمدید شد، گالری گمان واقع در خیابان خاقانی، نبش بن بست شماره ۳۰ برگزار کننده این نمایشگاه است.

نگارگری‌های بهرام طاهری دولت‌آبادی نیز گالری دیگری است که در نگارخانه ارژنگ به نمایش گذاشته شده است، گشایش این گالری در روز ۱۳ بهمن انجام شده و تا روز ۱۹ بهمن هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به روی عموم باز است؛ این نمایشگاه در سی و سه پل، مجتمع کوثر، طبقه ۲، واحد ۴۳۵ قرار دارد.

انتهای پیام/فارس