سرویس: غیر تولیدی 08:09 - سه شنبه 17 بهمن 1396

توسط تخت فولاد برگزار می‌شود

کشف ستاره‌های انقلابی ناشناخته/ مرور خاطرات روزهای گرم انقلاب

دهه فجر امسال بهانه‌ای است تا به منظور شناخت 29 شهید انقلاب مدفون در تخت فولاد برنامه‌های این مرکز معرفی شود.

به گزارش اصفهان شرق، تخت‌فولاد اصفهان یکی از بزرگترین قبرستان‌های قدیمی به شمار می‌رود که شهرت خود را مدیون بسیاری از بزرگانی است که در این مکان خفته‌اند؛ دهه فجر امسال بهانه‌ای است تا به منظور شناخت شهدای انقلاب دوباره به این مکان رفته و با دیدگاهی متفاوت به این مکان مقدس نگاه کنیم.

سیدعلی معرک‌نژاد با اشاره به برنامه‌های ویژه دهه فجر در مجموعه تخت فولاد اصفهان، اظهار کرد: این برنامه‌ها از 12 بهمن با گل‌افشانی و ادای احترام به شهدای انقلاب مدفون در تخت فولاد و گلستان شهدا با حضور شهردار، رئیس بنیاد شهید استان، مدیران شهری و خانواده شهدا به ویژه خانواده شهید نم‌نبات و حاج آقا نوربخش از پیشگامان انقلاب آغاز شد.

*معرفی 29 شهید در تخت‌فولاد اصفهان

وی بیان داشت: این برنامه به منظور معرفی شهدای انقلاب مدفون در تخت فولاد که به علت شرایط آن زمان، ناشناخته باقی مانده‌اند و آشنایی مردم با آنان انجام می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به شناخت 29 شهید انقلابی مدفون در تخت فولاد، گفت: 18 نفر از این شهدا در بخشی غیر از گلستان شهدا و در مجموعه تخت فولاد قرار دارند که سنگ قبر مشخصی نداشته و عکس و قابی برای معرفی آنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: 6 نفر از این شهدا نیز در تکیه گلزار در محل گلستان شهدا قرار دارند، این شهدا شامل شهید نم‌نبات، شهید طالبی، شهید زهره زندی‌زاده  و… هستند.

*ساماندهی قبور شهدای انقلاب با همکاری بنیاد شهید اصفهان

معرک‌نژاد با اشاره به همکاری بنیاد شهید به منظور ساماندهی این قبور و نصب علائم و نشانه‌های شهدا همراه با عکس آنان، اذعان کرد: این کار به منظور شناخت و معرفی بیشتر این شهدا به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

* 15تا 22 بهمن و نمایشگاه انقلاب در محل تخت‌فولاد

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ویژه انقلاب با عنوان «حدیث خوبان» از 15 تا 22 بهمن در محل تخت فولاد، بیان کرد: در این نمایشگاه تلاش شده تا به نمایش تصاویر و فیلم‌های زمان انقلاب در قالب نوشتاری، صوتی و حتی تصویرسازی به بررسی وقایع و اتفاقات جالب آن زمان بپردازیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 ویژه مدارس، ادارات و ارگان‌ها و بعد از ظهرها از ساعت 18 تا 21 برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است.

*دعوت از پیشگامان انقلاب و برگزاری جلسات خاطره‌گویی

وی به جلسات خاطره‌گویی در کنار نمایشگاه انقلاب اشاره کرد و افزود: این جلسات قرار است در حاشیه نمایشگاه و با دعوت از پیشگامان انقلابی و بیان خاطرات آنان به صورت زنده انجام شود.

*تورهای گردشگری تخت‌فولاد در ایام دهه فجر

معرک‌نژاد با اشاره به تورهای گردشگری ویژه ایام دهه فجر در تاریخ 20 بهمن، خاطرنشان کرد: بازدید از تکیه‌های مختلف به ویژه تکیه بابارکن‌الدین، تکیه کازرونی و گلزار از برنامه‌های این تور است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه تا 18 بهمن فرصت دارند تا با شماره 36683890 بخش گردشگری تماس گرفته و ثبت‌نام کنند، ضمن این‌که شرکت در این برنامه برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان  به نمایش ویژه‌ای که برای این ایام در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: قرار است این ویژه برنامه نمایشی به بازسازی وقایع تاریخی تخت‌فولاد و چگونگی شکل‌گیری آن بپردازد.

وی در مورد برنامه تجلیل از خانواده شهدای انقلاب گفت: این برنامه در بعد از ظهر 19 بهمن در سالن گلستان شهدا و با همکاری بنیاد شهید و مجموعه تخت فولاد انجام می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.