سرویس: غیر تولیدی 11:11 - دوشنبه 16 بهمن 1396

فولادگر:

محرومیت زدایی اولویت اصلی انقلاب بود/ در حوزه اقتصاد هنوز با اهداف انقلاب فاصله داریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد، فقر و تبعیض را مهم‌ترین راهبرد اقتصادی انقلاب اسلامی دانست و گفت؛ در این 4 دهه دستاوردهای متعددی حاصل شد و تأمین زیرساخت‌های رفاهی نظیر آب، برق، گاز، راه و تلفن روستایی یکی از این دستاوردها است.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی با اشاره به استقلال سیاسی به وجود آمده در طی 4 دهه اخیر، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان در همه ابعاد مشاهده کرد اما جدا شدن از وابستگی کامل به آمریکا را می‌توان اصلی‌ترین دستاورد این انقلاب دانست.

وی با اشاره به اهمیت استقلال سیاسی در روند پیشرفت کشورها افزود: جمهوری اسلامی ایران، از نظر استقلال سیاسی جزو برترین کشورهای جهان است و این حالت کاملاً عکس زمان قبل از انقلاب است چرا که در آن زمان، کلیه سیاست‌های کشور از سایر کشورها دیکته می‌شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت: انقلاب اسلامی موجب شد تا ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور دچار تحول اساسی شوند و تغییر خط مشی کشور در بخش سیاست خارجی و امنیت ملی منجر به بروز پیشرفت‌های قابل توجه در این عرصه‌ها شود.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی با تأکید بر پیشرفت توان دفاعی کشور در 4 دهه اخیر تصریح کرد: در حال حاضر کشور در صنایع دفاعی به خودکفایی و پیشرفت قابل توجهی رسیده و بیش از 90 درصد نیازهای دفاعی کشور از داخل تأمین می‌شوند.

وی به موضوع اقتصاد نیز اشاره‌ای داشت و اذعان کرد: اگرچه در این حوزه پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما هنوز با آرمان‌ها و اهدافی که در ابتدای انقلاب ترسیم شد فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در بخش اقتصاد صورت پذیرد.

به گفته فولادگر، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض مهم‌ترین راهبرد اقتصادی انقلاب اسلامی بود و در این زمینه با تلاش‌های زیادی که صورت گرفت؛ دستاوردهای متعددی حاصل شد و تأمین زیرساخت‌های رفاهی نظیر آب، برق، گاز، راه و تلفن روستایی یکی از این دستاوردها است.

وی در این رابطه افزود: تأمین زیرساخت‌های رفاهی مانع بزرگی بر سر افزایش روند مهاجرت از روستاها به شهرها بود و در حال حاضر نیز اگر مهاجرتی از روستاها صورت می‌گیرد به دلیل نبود امکانات نیست بلکه به نتیجه نرسیدن سیاست‌های اشتغال باعث این اتفاق شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بخش کشاورزی در دوران پس از انقلاب رشد و پیشرفت زیادی را تجربه کرده و در کنار آن، صنایع تبدیلی و صنایع غذایی فضای مناسبی برای رشد پیدا کرده‌اند که استان اصفهان در این بخش از صنعت، پیشگام بوده است.

وی حمایت از دامداری و کشاورزی در جمهوری اسلامی را کلید این موفقیت عنوان کرد و افزود: سیاست‌های حمایتی کشاورزی و دامداری نظیر خرید تضمینی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی به کشاورزان و دامداران نسبت به دوران قبل از انقلاب به طور کامل دگرگون شده و با جدیت بیشتری دنبال شده است.

فولادگر، صنعت فولاد را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت: طرح‌های توسعه ذوب‌آهن در دوران پس از انقلاب تعریف و اجرا شد و فولاد مبارکه نیز به طور کامل به عنوان زایش صنعتی انقلاب اسلامی لقب گرفته که در پی توسعه این 2 واحد عظیم، زنجیره پایین‌دستی متشکل از بنگاه‌های خصوصی، به وجود آمده است.

وی تأکید کرد: بخش‌هایی همچون صنعت برق، گردشگری، خدمات شهری و حمل‌ونقل در اثر سیاست‌گذاری مناسب جمهوری اسلامی به پیشرفت در این سال‌ها رسیده‌اند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی با تحسین ایجاد ساختارهای انقلابی اظهار داشت: پس از انقلاب، نهادهای انقلابی نظیر بنیاد مسکن، بسیج سازندگی، جهاد سازندگی و بنیاد مستضعفان تشکیل شدند که با تکیه‌بر محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور، توانستند اثرات قابل قبولی از خود بر جای گذارند.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن نقش این نهادها اعلام کرد: احیای این نهادها، احیای نگاه جهادی به حل مشکلات است و این خود یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.