اصفهان شرق

اجرای 11 نمایش در جشنواره تئاتر بسیج

کدخبر: 158903
1396/11/16 در ساعت 10:10

به گزارش اصفهان شرق، جواد ایزددوست با اشاره به نزدیک شدن به اجراهای جشنواره تئاتر بسیج استان اصفهان، اظهار کرد: جشنواره تئاتر بسیج با محوریت آموزش، کار خود را آغاز کرده و در اواخر مردادماه اعلام فراخوانی مبنی بر ارائه طرح و ایده‌های اولیه کرد که هنرمندان 88 طرح و ایده در بخش صحنه‌ای و خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: از بین این 88 اثر 30 اثر انتخاب شد و زیر نظر اساتید هنرمند و راهنما کلاس‌هایی برای این هنرمندان برگزار شد که هنرمندان در کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی شرکت کردند و زیر نظر اساتید راهنما نمایشنامه‌هایشان به نگارش درآمد.

دبیر جشنواره تئاتر استانی تئاتر بسیج استان اصفهان بیان کرد: همه نمایش‌نامه‌ها را به بخش بازبینی بردیم که از بین این 30 اثر 17 اثر منتخب شدند که در تاریخ‌های 12 و 13 بهمن توسط هیأت بازبین که متشکل بود از هوشنگ جمشیدیان، احمد شاهین فر و مریم معلایی بازبینی شد و از بین این 17 اثر بازبینی شده 8 اثر صحنه‌ای و 3 اثر خیابانی به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: جشنواره در تاریخ 17 تا 19 بهمن‌ماه در سالن سوره حوزه هنری در خیابان امادگاه و نگارستان امام خمینی(ره) در کنار پل خواجو برگزار می‌شود؛ همچنین در بخش جنبی این جشنواره کارگاه 2 روزه کارگردانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 19 بهمن توسط ایوب آقاخانی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

ایزددوست در پایان خاطر نشان کرد: داوران این دوره جشنواره عبدالحی شماسی، ایوب آقاخانی و مجید صدیقی هستند که کارهای هنرمندان را بررسی می‌کنند و نهایتاً اختتامیه جشنواره شام 21 بهمن مصادف با شب پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/فارس