سرویس: غیر تولیدی 10:10 - دوشنبه 16 بهمن 1396

دبیر جشنواره تئاتر استانی بسیج خبر داد

اجرای 11 نمایش در جشنواره تئاتر بسیج

دبیر جشنواره تئاتر بسیج استان اصفهان گفت: 8 اثر صحنه‌ای و 3 اثر خیابانی به بخش نهایی جشنواره تئاتر استانی بسیج راه پیدا کردند.

به گزارش اصفهان شرق، جواد ایزددوست با اشاره به نزدیک شدن به اجراهای جشنواره تئاتر بسیج استان اصفهان، اظهار کرد: جشنواره تئاتر بسیج با محوریت آموزش، کار خود را آغاز کرده و در اواخر مردادماه اعلام فراخوانی مبنی بر ارائه طرح و ایده‌های اولیه کرد که هنرمندان 88 طرح و ایده در بخش صحنه‌ای و خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: از بین این 88 اثر 30 اثر انتخاب شد و زیر نظر اساتید هنرمند و راهنما کلاس‌هایی برای این هنرمندان برگزار شد که هنرمندان در کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی شرکت کردند و زیر نظر اساتید راهنما نمایشنامه‌هایشان به نگارش درآمد.

دبیر جشنواره تئاتر استانی تئاتر بسیج استان اصفهان بیان کرد: همه نمایش‌نامه‌ها را به بخش بازبینی بردیم که از بین این 30 اثر 17 اثر منتخب شدند که در تاریخ‌های 12 و 13 بهمن توسط هیأت بازبین که متشکل بود از هوشنگ جمشیدیان، احمد شاهین فر و مریم معلایی بازبینی شد و از بین این 17 اثر بازبینی شده 8 اثر صحنه‌ای و 3 اثر خیابانی به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: جشنواره در تاریخ 17 تا 19 بهمن‌ماه در سالن سوره حوزه هنری در خیابان امادگاه و نگارستان امام خمینی(ره) در کنار پل خواجو برگزار می‌شود؛ همچنین در بخش جنبی این جشنواره کارگاه 2 روزه کارگردانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 19 بهمن توسط ایوب آقاخانی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

ایزددوست در پایان خاطر نشان کرد: داوران این دوره جشنواره عبدالحی شماسی، ایوب آقاخانی و مجید صدیقی هستند که کارهای هنرمندان را بررسی می‌کنند و نهایتاً اختتامیه جشنواره شام 21 بهمن مصادف با شب پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.