اصفهان شرق

استفاده از کارت ملی هوشمند برای ثبت اسناد الزامی شد

کدخبر: 158841
1396/11/15 در ساعت 11:49

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی اظهار کرد: اعتبار کارت‌های ملی قدیم  امسال به پایان می‌رسد اما این به معنای عدم ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند در سال آینده نیست، مردم در سال ۹۷ هم می‌توانند برای طی مراحل دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی افزود: هر زمان که مردم نیاز به استفاده از کارت ملی هوشمند پیدا کنند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و دریافت این کارت اقدام کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه ۵۳ درصد از مردم استان اصفهان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، گفت: ۴۷ درصد مردم استان هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند که امیدواریم نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

غفرانی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای میان ثبت‌احوال و ثبت‌اسناد مبنی بر اجرای طرح انجام معاملات ملکی و ثبت‌اسناد با کارت ملی هوشمند منعقد شد که بر مبنای آن از دهه فجر امسال ارایه کارت ملی هوشمند برای ثبت اسناد الزامی است، البته این به معنای عدم انجام امور مردم با کارت‌های ملی غیرهوشمند نیست بلکه طرح به مرور در کشور فراگیر می‌شود.وی در خصوص تعویض شناسنامه‌های طرح قدیم گفت: هنوز برای تعویض شناسنامه‌ها فراخوانی صادر نشده و شناسنامه‌های قبلی هنوز اعتباردارند.

انتهای پیام/ایمنا