اصفهان شرق

هویت تعداد زیادی از کارتن‌خواب‌های اصفهان نامعلوم است

کدخبر: 158811
1396/11/15 در ساعت 09:11

به گزارش اصفهان شرق، محسن انصاری با اشاره به خدمات ارایه شده در گرمخانه خیریه امید به کارتن خواب‌ها اظهار کرد: در این مرکز در کنار تامین مواد غذایی و محل استراحت مناسب، آموزش، خدمات پزشکی، روانشناسی و پرستاری نیز به این افراد ارایه می‌شود.

 وی با بیان اینکه ظرفیت مرکز خیریه پایان کارتن‌خوابی پذیرش روزانه ۱۰۰ کارتنخواب است، افزود: در این کانون سعی شده است بهترین خدمات درمانی و آموزشی به جامعه هدف ارایه شود و به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش متقاضیان هستیم.

مدیر خیریه پایان کارتن‌خوابی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته و سرکشیهای لازم از بیرون ماندن کارتن‌خوابها در شب‌های سرد زمستان در اصفهان جلوگیری شد، افزود: امسال در بین کارتنخواب‌ها فوتی ناشی از سردی هوا نداشتیم.

وی با بیان اینکه ریشه‌کن شدن کارتنخوابی نیازمند همکاری بین دستگاهی است، تصریح کرد: برای مثال ما در اصفهان مراحل درمان معتادان کارتن‌خواب را به خوبی طی میکنیم و این در حالی است که به دلیل عدم ساماندهی مناسب و همچنین نبود فرصت شغلی احتمال بازگشت این افراد به کارتن‌خوابی بسیار زیاد است.

انصاری همچنین با بیان اینکه تعداد زیادی از کارتن‌خوابهای اصفهان مدارک شناسایی همراه نداشته و هویت آنها نامعلوم است، افزود: از این رو از مسئولان مربوطه درخواست داریم نسبت به شناسایی افراد فاقد مدارک هویتی همکاری لازم را با این خیریه داشته باشند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی گرمخانه دوم در اصفهان و همچنین مرکزی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی طی ۱.۵ سال گذشته در دستور کار این خیریه قرار گرفته است، افزود: این در حالی است که علی‌رغم قولهایی که برای واگذاری زمین برای این گرمخانه از سوی شهرداری داده شده هنوز اقدامی جدی را شاهد نیستیم.

مدیر خیریه پایان کارتن‌خوابی اصفهان با بیان اینکه عمر راه‌اندازی خیریه کارتنخوابی اصفهان حدود دو سال است و تاکنون این خیریه تنها با حمایت مردم فعالیت داشته، افزود: از این رو انتظار می‌رود که نهادهای ذیربط در این زمینه توجه بیشتری به فعالیت این خیریه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بی‌خانمانی جرم نیست و اعتیاد نوعی بیماری است، اضافه کرد: باید توجه داشت که همه کسانی که کارتنخواب هستند، معتاد نبوده و برخی از آنها به دلیل مبتلا بودن به بیماری‌های مختلفی که خانواده توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارد در گرمخانه نگهداری می‌شوند.

ایمنا