سرویس: اجتماعی 07:11 - یکشنبه 15 بهمن 1396

به مناسبت دهه مبارک فجر؛

بازدید از موزه تنوع زیستی اصفهان رایگان است

بازدید از موزه تنوع زیستی محیط زیست اصفهان به مناسبت دهه مبار ک فجر، برای عموم رایگان است.

به گزارش اصفهان شرق، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان«پارما» موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با مساحت ۳۰۰ متر مربع و فضای نمایشگاهی ۶۰ مترمربع در سه طبقه از سال ۱۳۶۷ تأسیس و در سال ۱۳۸۷ بازسازی و تکمیل شده است.

در این موزه ۶۹۴ نمونه انواع ماهی ها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان، پستانداران، صدف های دریایی، مرجان ها، سنگ ها، کانی ها و گیاهان به همراه ۳۸ قاب حشره نگهداری می شود.

موزه تنوع زیستی به مکانی اطلاق می شود که نمونه ها، جلوه ها و ذخایر متنوع جانوری و گیاهی و شواهدی از طبیعت در آن جمع آوری، ثبت، ضبط، شناسایی، طبقه بندی، نگهداری و به نمایش گذاشته می شود.

این نوع موزه با هدف حفظ ذخایر غیر زنده ژن ها در ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه علوم طبیعی و حیات وحش، ارتقای سطح آگاهی، دانش و فرهنگ زیست محیطی مردم، شناساندن هرچه بیشتر محیط طبیعی به جامعه، شناخت ارتباط انسان با طبیعت و میزان دخالت او در آن و در نهایت بررسی و بیان روند تکامل حیات تأثیر بسزایی داشته و در پُر کردن اوقات فراغت و جلب گردشگر نقش مهمی دارد.

موزه تنوع زیستی، این امکان را به وجود می آورد که بسیاری از انسان ها که قادر به مشاهده جانوران و حیات وحش در طبیعت نیستند، آنها را از نزدیک دیده و با نام و ویژگی های ظاهری و زیستی آنها آشنا شوند و محققان نیز بتوانند بر روی گونه های مختلف جانوری و گیاهی موجود در آن مطالعه کنند. این موزه ها در هر کشور بعنوان خزانه ملی برای حفظ سرمایه های زیستی به شمار می آید.

در کشور ما وظیفه ایجاد این موزه ها به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است و این سازمان و واحدهای استانی آن برای حفظ این امانت ها برای نسل های آینده تلاش می کند.

علاقمندن و دوستداران محیط زیست برای بازدید از این موزه در ساعات اداری می‌توانند به اداره کل حفاظت محیط زیست استان به نشانی میدان لاله، ابتدای خیابان پروین، مراجعه کنند

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.