اصفهان شرق

خطرناک‌ترین زمان اشعه موبایل، هنگام برقراری تماس است

کدخبر: 158793
1396/11/15 در ساعت 10:45

به گزارش اصفهان شرق، تحقیقات انجام شده در موش های مورد مطالعه نشان می دهد، افزایش یک نوع غیر معمول تومور قلب در موش های نر در پی تحت تاثیر قرار دادن این حیوانات با اشعه های موبایل ایجاد می شود، اما هیچ مشکلی دیگر در موش های ماده ثابت نشده است. به طور خاص، دانشمندان نمی‌توانند شواهد جدی برای نگرانی در مورد تومورهای مغزی پیدا کنند.

“جان بوچر” نویسنده اصلی این تحقیق، از موسسه ملی علوم بهداشت محیط گفت: “یافته های مربوط به تومور بافت نادر عصبی که در قلب موش های نر کشف شده است به طور مستقیم به نگرانی برای انسان تبدیل نمی شود. اما برای بررسی های بیشتر به مطالعات تکمیلی تر نیاز است.

در این تحقیقات، موش ها را در برابر سطوح مختلفی از اشعه های موبایل قرار دادند. در ۲۰۱۶ میلادی اطلاعات اولیه تحقیق منتشر شد و محققان درباره ارتباط احتمالی میان اشعه های موبایل و سرطان هشدار دادند. در این تحقیق دانشمندان موش ها را روزانه ۱۸ ساعت در برابر سطح بالایی از اشعه ها قرار دادند.

امروزه محققان هشدار می دهند که بیشترین میزان ضرر اشعه ها هنگامی است که سیگنال های شبکه ضعیف است و تماس برقرار نشده است و یا زمانی که اطلاعات بسیاری منتقل می شود. به گفته دانشمندان این روند نوسانی سبب می شود خطر دستگاه ها برای سلامت انسان افزایش یابد. از اینرو محققان توصیه می کنند در هنگام اتصال تماس تا حد مقدور گوشی موبایل را دور از مغز نگه دارید.

انتهای پیام/ایمنا