سرویس: اخبار شهرستان 16:43 - شنبه 14 بهمن 1396

در سفر مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان به جرقویه علیا مطرح شد؛

اختصاص 12 میلیارد ریال برای مرمت قنوات جرقویه / گردشگری روستایی در منطقه کلید خورد

مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در سفری به شرق اصفهان، گفت: برای مرمت قنوات و چشمه های منطقه 12 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه ای با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان و معاونان، بخشدار، مدیر جهاد کشاورزی جرقویه علیا در محل بخشداری برگزار شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به جاری بودن قنوات در این بخش، اظهار کرد: کشاورزان باید از این نعمت بسیار بزرگ در کویر گرم و خشک استفاده بهینه داشته باشند و از الگوی کشت جدید استفاده کنند.

احمدرضا صادقی ادامه داد: بهره برداری از قنات ابتدا در ایران بوده است و از آثار آبا و اجداد خودمان است، در منطقه جرقویه با این که هوا بسیار گرم و خشک و نزولات جوی نیز کم است ولی این برکت الهی هنوز در حال جوشش است و همه باید در امر نگهداری این نعمت کوشش کنیم.

وی با اشاره به حفاظت و مرمت قنوات، تصریح کرد: کار حفاظت و لایروبی قنوات معمولا توسط افراد سالخورده انجام می شود و متأسفانه این تجربه به جوانان منتقل نشده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: وظیفه همه ماست تا این فرهنگ را در روستاها زنده کنیم که مثل زمان قدیم همه با همکاری یکدیگر به تمیز کردن قنوات اقدام کنند.

صادقی از اخثصاص مبلغ 12 میلیارد ریال به منظور مرمت قنوات بخش جرقویه علیا خبر داد.

مالواجرد؛ اولین روستای گردشگری کشاورزی و روستایی

بخشدار جرقویه علیا در این جلسه با اشاره به وجود قنوات مختلف و بناهای تاریخی در روستاها، گفت: یکی از راه های توسعه کشاورزی و روستاها رونق گردشگری روستایی و کشاورزی است.

حسین بهزادفر ادامه داد: گردشگری کشاورزی باعث جذب گردشگران به روستاها می شود که این امر توسعه روستا و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

وی با اشاره گردشگری روستایی و کشاورزی، افزود: روستاییان با ایجاد گردشگری کشاورزی و روستایی می توانند با مرمت بناها و خانه های تاریخی و حس مهمان نوازی در مزرعه خود و تنوع محصولات کشاورزی باعث به وجود آوردن بازارهای کشاورزی برای فروش محصولات خود و رونق اقتصاد روستا شوند.

بخشدار جرقویه علیا با اشاره به دیگر مزایای گردشگری روستایی، تصریح کرد: روستای مالواجرد با داشتن قنات، چشمه و بناها و قلعه های تاریخی به عنوان اولین روستای گردشگری کشاورزی و روستایی معرفی می شود.

بهزادفر خاطر نشان کرد: کارشناسان در اسرع وقت از روستا و مزارع بازدید می کنند تا با همکاری دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا و جهاد کشاورزی زمینه ایجاد یک روستای توریستی فراهم شود.

انتهای پیام/صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.