سرویس: غیر تولیدی 16:30 - شنبه 14 بهمن 1396

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان:

معرفی استکبارجهانی به مردم و کادرسازی برای انقلاب رسالت روحانیت است

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، با بیان اینکه در شرایط فعلی روحانیت وظیفه دارد از نظر فکری، قرآنی، روایی و اعتقادی با مردم صحبت کند، گفت: رسالت طلاب و روحانیت در قبال انقلاب این است که ظالم و ستمگر را به مردم معرفی کنند که مصداق آن هم استکبار جهانی است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار این پایگاه خبری، با بیان اینکه معرفی استکبار جهانی به مردم، رسالت روحانیت است، گفت: مبارزه با ظلم و ستم وظیفه دینی و انقلابی همه آحاد جامعه است و پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی، امروز نوبت مبارزه با استکبار جهانی است.
وی با بیان اینکه دین و سیاست با هم است و از هم جدا نیست، افزود: مبارزه با ظلم و ستم دستور قرآنی است و همانند نماز و روزه واجب است؛ آن هایی که نماز می خوانند اما با مبارزه با ظلم و ستم کاری ندارند؛ آن هایی که حج می روند اما برایشان مهم نیست، چه کسی بر سرشان حکومت می کند؛ این افراد نمی توانند مسلمان کاملی باشند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه روحانیت در راستای مبارزات انقلابی خود، در حقیقت به وظیفه دینی و انقلابی خویش عمل کرده است، تصریح کرد: روحانیت در مبارزه با ظلم و ستم و مصادیق آن حضور داشته و خواهد داشت و نهضت را فرماندهی و مدیریت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: رسالت طلاب و روحانیت این است که ظالم و ستمگر را به مردم معرفی کنند که مصداق آن، همان استکبار جهانی است که در گوشه و کنار دنیا، هر فساد، جنگ و فتنه ای زیر سر آن ها است تا مردم با خون علوی، فاطمی و حسینی ای که در رگ‌هایشان دارند، وظیفه خود در مقابل ظالم و ستمگر بین المللی را انجام دهند.
حجت الاسلام صالحیان گفت: امروز پس از سرنگونی ظالم و ستمگر در داخل کشور، نوبت به استکبار جهانی رسیده است؛ در حقیقت باید تاریخ انقلاب مرحله به مرحله طی شود، تا پرچم به دست صاحب اصلی اش سپرده شود.

به گفتهوی، نمی شود در مرحله نخست که سرنگونی شاه بود، متوقف شد باید مشکل بشریت که همان استکبار جهانی است برطرف شود.
وی با بیان اینکه روحانیت وظیفه دارد از نظر فکری، قرآنی، روایی و اعتقادی با مردم صحبت کند، یادآور شد: نیروسازی و کادرسازی برای انقلاب اسلامی یکی از وظایف ما است؛ متأسفانه دانشگاه و حوزه به سهم خود کادرسازی نکرده است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به ضعف تربیت مدیر کارآمد انقلابی در کشور بیان کرد: مدیر هر چه متعهدتر و کارآمدتر باشد، فیش نجومی، اختلاس و کم کاری نخواهیم داشت و درواقع مدیریت ها همانند شهید رجایی، جهادی می شود و مدیران خود را وقف کار می کنند و دیگر مادیات برای آنان مطرح نیست.
وی با اشاره به شاخصه های انقلابی بودن گفت: داشتن بصیرت سیاسی ویژه نسبت به دشمن و دسیسه های پنهان آن یکی از شاخصه های انقلابی بودن است.

وی خاطر نشان کرد: معمولاً دشمن ظاهر را می شود تشخیص داد اما دسیسه های پنهان دشمنان را نمی توان تشخیص داد اما افراد انقلابی با بصیرتی که دارند از دسیسه های پنهانی دشمنان آگاه هستند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.