سرویس: اخبار شهرستان 14:39 - شنبه 14 بهمن 1396

در بازدید مدیرکل راه آهن کشور از مناطق شرق اصفهان مطرح شد:

اجرای طرح قطار سریع السیر اصفهان-تهران تا پایان دولت دوازدهم/ نبود اعتبارات کافی برای اجرای یک طرح ملی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اعتبارات به‌ موقع پرداخت شود و هر دو طرف قرار داد به تعهدات خود عمل کنند پیش بینی می شود تا پایان این دولت این طرح به اتمام برسد.

به گزارش اصفهان شرق، سعید محمد زاده مدیرکل راه آهن کل کشور و هیئت همراه از مناطق شرق اصفهان به ویژه شهر ورزنه و پل حادثه خیز واقع در ایستگاه راه آهن شهر ورزنه بازدید کرد.

اولین پروژه قطار سریع السیر کشور بین تهران و اصفهان

مدیرکل راه آهن کل کشور در حاشیه این بازدید، گفت: اولین پروژه قطار سریع السیر کشور بین تهران و اصفهان در حال انجام است که در ابتدای آغاز پروژه مقرر شده بود اعتبارات آن از طریق اعتبارات استانی تأمین شود.

سعید محمد زاده ادامه داد: ولی به لحاظ این که از نظر مالی این طرح نیازمند رقم بالایی بود تصمیم گرفته شد برای تأمین اعتبار آن از طریق فایناس اقدام شود و بخش اول پروژه توسط کشور چین تأمین اعتبار شد و این پروژه هم اکنون با مشارکت پیمانکاران چینی و ایرانی در حال انجام است.

وی افزود:  این پروژه جزو پروژهای بزرگ کشور است که به عنوان اولین پروژه قطارسریع السیر کشور نام گرفته که مدت زمان سفر تهران به اصفهان را به کمتر از سه ساعت کاهش خواهد داد.

مدیرکل راه آهن کل کشور در رابطه با پل های حادثه خیز استان اصفهان به خصوص شهر ورزنه، گفت: ما در راه آهن متولی ریل هستیم و متولی راه اداره راه و شهر سازی است ولی ما در حد وظایف خود برای کمک به مناطق محروم و نیازمند تلاش خواهیم کرد.

محمد زاده ادامه داد: تلاش ما این است در حد امکان و در چهارچوب قانون مساعدت هایی را به این بخش ها داشته باشیم که حتی یکی از اهداف سفر بنده به این مناطق بررسی این موضوعات است.

نبود اعتبارات کافی برای اجرای این طرح ملی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که میزبان مدیر کل راه آهن کشور بود، در مورد پیشرفت راه آهن تهران به اصفهان، گفت: متأسفانه پیشرفت اجرای پروژه کند بوده و شاید یکی از علل این مهم نبود اعتبارات کافی برای اجرای این طرح ملی است.

حسن کامران ادامه داد: قرارداد اولیه که با چین منعقد گردیده حدود 13 میلیارد یوان است که زیر ساخت آن به عهده سازمان خاتم الانبیا بوده که با مشارک با چینی ها در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: اگر این اعتبارات به‌ موقع پرداخت شود و هر دو طرف قرار داد به تعهدات خود عمل کنند پیش بینی می شود تا پایان این دولت این طرح به اتمام برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فواید این طرح، تصریح کرد: این طرح کاری است استراتزیک برای چندین استان زیرا از شدت تصادفات کاسته خواهد شد و از طرفی با توجه به تأخیرات پروازها و نبود امنیت جاده ای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

کامران افزود: اولین پروژه قطارسریع السیر کشور نقش بسیار بالایی نیز در اقتصاد کشور خواهد داشت و امیدواریم با توجه به مدیریت مدبرانه مدیران ذی ربط این طرح با شدت و سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

جلسه ای قبل از بازدید راه آهن با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی در دفتر شهرداری شهر ورزنه برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.