سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 17:05 - سه شنبه 12 فروردین 1393

شما با ۴۶۷ میلیون تومان، چگونه سال نو را تبریک می‌گفتید؟

دیروز پیامکی از Rouhani به دستم رسید که با امضای «حسن روحانی رییس جمهور»، نوروز را تبریک گفته بود.

به گزارش اصفهان شرق: دیروز پیامکی از Rouhani به دستم رسید که با امضای «حسن روحانی رییس جمهور»، نوروز را تبریک گفته بود. متوجه شدم که این پیامک برای دیگران هم ارسال شده. با توجه به حدود ۵۵ میلیون نفر مشترک تلفن همراه و هزینه ارسال انبوه ۸۵ ریالی به ازای هر پیامک، این نوآوری رییس‌جمهور محترم، چهار میلیارد و ششصد و هفتاد و پنج میلیون ریال (۴۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) هزینه داشته است. هر چند این هزینه، یک دهم هزینه بازسازی دفتر رییس‌جمهور نبوده و از نظر دولت‌مردان، رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی‌شود اما با خودم فکر کردم اگر من جای رییس‌جمهور بودم و قبلاً در پیامی تلویزیونی، سال نو را به همه تبریک گفته بودم، حالا این حدود نیم میلیارد تومان را خرج چه کار مهمتری می‌کردم:

۱ـ این پول را به مرزبانی کشور می‌دادم تا صد چادر را به سنگر مستحکم تبدیل کنند و دستکم پانصد جوان مرزبانمان، مجبور نباشند در چادر، به حفاظت از مرزهای کشور بپردازند؛

 

۲ـ یا این پول را به وزارت آموزش و پرورش می‌دادم تا در صد مدرسه روستایی دارای بخاری نفتی، سیستم پکیج و شوفاژ را برای گرمایش راه‌اندازی کنند تا دانش‌آموزان کمتری در معرض خطر سوختن باشند؛

 

۳ـ یا این پول را به وزارت راه و شهرسازی می‌دادم تا یک صندوق قرض‌الحسنه کوچک راه بیندازد و به ۵۲ خانواده چهار نفره مستحق فاقد مسکن، آپارتمانهای مسکن مهر را با یک وام قرض‌الحسنه چهار ساله ۹ میلیون تومانی واگذار کند که اقساط آن از محل یارانه‌های نقدی آنان، پرداخت شود.

۴ـ یا این پول را به سازمان بهزیستی می‌دادم تا به ۶۶۷ خانواده دارای سرپرست معتاد علاقمند به ترک اعتیاد کمک کند تا بتوانند به رایگان، در یک مرکز اجتماع درمان‌مدار، شر این بلای خانمان‌سوز را از سر خانواده خود دور کنند.
*
شما با ۴۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چگونه سال نو را به مردم ایران تبریک می‌گفتید؟

محمد سرشار به نقل از جهان نیوز

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “شما با ۴۶۷ میلیون تومان، چگونه سال نو را تبریک می‌گفتید؟”

  1. محسني گفت:

    اين گوشه اي از هزاران ريخت و پاش هاي غير ضروري و بي فايده است كه ما مي بينيم .
    اينكار ها بر خلاف مشي و سياست حضرت آقا كه هر سال براي دولتها ترسيم مي كنند مي باشد .
    ” كو گوش شنوا و چشم بينا .”
    هر كس هم انتقاد كنند همه نوع بر چسب به او مي زنند .
    هر روز اين دولت بايد تدبير خود را به ملت نشان دهد .
    در ضمن اين پيامك چهار بار به دست من رسيده است .
    با اين هزينه 500 ميليون توماني حدود 500 سرپرست خانوار در شرق اصفهان كه به دليل بي تدبيريها امروز زندگي آنها دچار بحران شده است مي شد يك كمك بلا عوض يك ميليون توماني پرداخت كرد .
    مي شد به 100 زوج كه بدليل فقر امكان ازدواج فراهم نيست يك كمك 5 ميليون توماني پرداخت كرد . و مي شد، مي شد ،مي شد … .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.