اصفهان شرق

۱۵سینمای جدید در استان اصفهان به بهره‌برداری می رسد

کدخبر: 158458
1396/11/14 در ساعت 14:14

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه در کنار شیرینی انقلاب،  جشن بزرگ سینمای ایران نیز برپا می‌شود،  اظهار داشت : ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و امسال سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزار می‌شود و این پیروزی بزرگ اهالی فرهنگ و هنر است.
وی با بیان اینکه سینما به عنوان رسانه بزرگ سمعی و بصری نقش بزرگی در فرهنگسازی دارد،  افزود: امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته با استفاده از این ابزار فرهنگ خود را منتقل کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در همه زمینه ها به توسعه کمک کند،  ابراز داشت: خوشبختانه در سی و نهمین جشنواره پیروزی انقلاب اسلامی می توان گفت سینما رو به رشد بوده و سینمای ایران به عنوان سینمای مطرح جای خود را پیدا کرده که البته هنوز جای کار دارد.

بخش زیادی از توسعه سینماهای اصفهان به ۶ سال اخیر بر می گردد
وی با بیان اینکه امروز برای کار فرهنگی نیاز به توسعه و اقدامات بیشتری داریم،  افزود: امروز در مجموعه استان اصفهان ۳۳ سالن سینما وجود دارد که بخش زیادی از این توسعه سالن های سینما به ۶ سال اخیر بر می گردد.
حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه اصفهان رتبه دوم تعداد سینماهای کشور را دارد،  اضافه کرد: البته هنوز در این زمینه نیاز به توجه بیشتری داریم.
وی با بیان اینکه ۱۵ سالن سینما به سینماهای استان اصفهان اضافه می شود،  تصریح کرد :  امیدواریم این مراکز به زودی به دست هنرمندان افتتاح شود.

پخش فیلم های برگزیده جشنواره کودک در طول برگزاری جشنواره فجر
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان اهل فرهنگ و سینما هستند،  اظهار داشت: ما هشتمین جشنواره فجر را در اصفهان آغاز می کنیم و این در حالی است که از ۲۲ فیلم بخش مسابقه ۱۳ فیلم در دو سینما نمایش داده می شود.
وی با بیان اینکه پنج فیلم نیز از بخش کودک و نوجوان صبح ها پخش می شود،  اضافه کرد: امیدوارم تعداد این فیلم ها با رایزنی هایی که در حال انجام است افزایش یابد.

مهر