سرویس: غیر تولیدی 14:14 - شنبه 14 بهمن 1396

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

۱۵سینمای جدید در استان اصفهان به بهره‌برداری می رسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده شده به زودی ۱۵ سالن سینمایی جدید در استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه در کنار شیرینی انقلاب،  جشن بزرگ سینمای ایران نیز برپا می‌شود،  اظهار داشت : ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و امسال سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزار می‌شود و این پیروزی بزرگ اهالی فرهنگ و هنر است.
وی با بیان اینکه سینما به عنوان رسانه بزرگ سمعی و بصری نقش بزرگی در فرهنگسازی دارد،  افزود: امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته با استفاده از این ابزار فرهنگ خود را منتقل کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در همه زمینه ها به توسعه کمک کند،  ابراز داشت: خوشبختانه در سی و نهمین جشنواره پیروزی انقلاب اسلامی می توان گفت سینما رو به رشد بوده و سینمای ایران به عنوان سینمای مطرح جای خود را پیدا کرده که البته هنوز جای کار دارد.

بخش زیادی از توسعه سینماهای اصفهان به ۶ سال اخیر بر می گردد
وی با بیان اینکه امروز برای کار فرهنگی نیاز به توسعه و اقدامات بیشتری داریم،  افزود: امروز در مجموعه استان اصفهان ۳۳ سالن سینما وجود دارد که بخش زیادی از این توسعه سالن های سینما به ۶ سال اخیر بر می گردد.
حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه اصفهان رتبه دوم تعداد سینماهای کشور را دارد،  اضافه کرد: البته هنوز در این زمینه نیاز به توجه بیشتری داریم.
وی با بیان اینکه ۱۵ سالن سینما به سینماهای استان اصفهان اضافه می شود،  تصریح کرد :  امیدواریم این مراکز به زودی به دست هنرمندان افتتاح شود.

پخش فیلم های برگزیده جشنواره کودک در طول برگزاری جشنواره فجر
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان اهل فرهنگ و سینما هستند،  اظهار داشت: ما هشتمین جشنواره فجر را در اصفهان آغاز می کنیم و این در حالی است که از ۲۲ فیلم بخش مسابقه ۱۳ فیلم در دو سینما نمایش داده می شود.
وی با بیان اینکه پنج فیلم نیز از بخش کودک و نوجوان صبح ها پخش می شود،  اضافه کرد: امیدوارم تعداد این فیلم ها با رایزنی هایی که در حال انجام است افزایش یابد.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.