اصفهان شرق

فرمان فعالیت‌های هنری اصفهان باید عوض شود

کدخبر: 158456
1396/11/14 در ساعت 13:13

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهر علیزاده در آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با بیان اینکه هنر یکی از نعمت های ارزشمند الهی است، اظهار داشت: هنر یکی از مسیرهای رشد اجتماعی است و بدون تعصب می گوییم در ایران قدیم و عصر کنونی در اصفهان برای هنر ارزش بسیار زیادی قائل شده اند.
وی با تاکید بر اینکه در سرمایه‌گذاری بر روی هنر تردیدی وجود ندارد،  افزود: در سنجش توسعه یافتگی هنر شاخص اصلی توسعه انسانی است و در گذشته در کشور ایران به ویژه شهر اصفهان همواره صاحب سبک بوده ایم و این هنرها بنام ایران و اصفهان ثبت شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه هنر موتور محرکی برای حرکت به سمت آینده است،  تصریح کرد: درست است که ما به گذشته هنر باید افتخار کنیم اما باید امروز خود را نیز بسنجیم.
وی با اشاره به اینکه خودمان برای خودمان محدودیت ایجاد می‌کنیم و از آنچه بوده ایم در عرصه هنر فاصله گرفته ایم،  ابراز داشت: این امر تعجب بر انگیز است و به نوبه خودم باید بگویم که مسئولیت ها محدود است اما باید کارهای ماندگاری انجام شود.

استان اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر می تواند پیشتاز باشد
مهر علیزاده با تاکید بر اینکه مسیر فعلی فعالیتهای هنری در اصفهان باید عوض شود و فردی باید این فرمان را برگرداند،  اظهار داشت: استان اصفهان در عرصه تئاتر،  سینما و موسیقی می تواند پیشتاز  باشد و باید توجه داشت که ظرفیت‌های فعلی موجود در اصفهان شایسته این شهر نیست.

بی تعصب نسبت به نقش هنر در دین و انقلاب اسلامی بپردازیم
وی با بیان اینکه دیدگاه ها باید نسبت به هنر اصفهان بازتر شود،  تاکید کرد: باید بی تعصب نسبت به نقش هنر در دین و انقلاب اسلامی بپردازیم و با تعصب به این امر نگاه نکنیم.
استاندار اصفهان اضافه کرد: باید به نفش هنر در شادی و نشاط جامعه و نقش آن در تکامل انسان توجه شود.
وی با بیان اینکه باید به اصالت و واقعیت های فرهنگی و اجتماعی هنر بیش از گذشته توجه شود،  اضافه کرد : باید در توسعه فضای فیزیکی و افزایش کیفیت تولیدات هنری در اصفهان توجه داشته باشیم و هنر اصفهان را به جایگاه قبلی اش در  دنیا برگردانیم.

اصفهان بار دیگر پایتخت تئاتر کشور شود

مهرعلیزاده با بیان اینکه اصفهان باید دوباره پایتخت تئاتر کشور باشد،  اضافه کرد:  برای این امر تسهیلات مالی را برای هنرمندان این عرصه و دیگر عرصه های هنری بلحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ارائه خواهیم داد.

مهر