اصفهان شرق

مسئولان به وضعیت امرار معاش و از بین بردن حق آبه کشاورزان توجه کنند

کدخبر: 158417
1396/11/13 در ساعت 14:33

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های امروز نماز جمعه با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: مهم ترین درس ایشان به مسلمانان ولایتمداری و پیروی محض از فرامین رسول الله در مورد جانشینی حضرت علی علیه السلام است.

امام جمعه اژیه ادامه داد: دفاع از حریم ولایت در برابر تمامی ناملایمات و ایستادگی آن حضرت در برابر تمامی آزار و اذیت های وارد شده از سوی تمامی دشمنان برای مسلمانان درس های بزرگی دارد.

وی با تبریک دهه فجر و ورود قاطعانه و با صلابت حضرت امام(ره) بعد از ۱۵سال به ایران، افزود: خون شهدای انقلاب مهم ترین سرمایه انقلاب برای به ثمر نشستن انقلاب و از بین رفتن حکومت طاغوت است.

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به کلام زیبا و دلنشین و محکم و کوبنده امام در مورد رژیم طاغوت و دولت بختیار، تصریح کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب، قانون اساسی نوشته شده پس از انقلاب که ثمره خون شیدانی همچون شهید بهشتی و سایر شهدای انقلاب است.

امام جمعه اژیه ادامه داد: می توان به اصل دهم قانون اساسی نگاهی اجمالی انداخت و سپس پیرامون پایبندی به رویکردهای انقلاب نکاتی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: اصل دهم قانون اساسی می گوید از آن جا که خانواده بنیادی اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید به منظور آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

حجت الاسلام حجتی فرد تصریح کرد: با یک نگاه دقیق این سوال مطرح می شود که آیا تاکنون پیرامون قوانین استخدام جوانان و امنیت شغلی و ایجاد درآمد و مشاغل مختلف آیا به این قانون عمل شده است؟ آیا نمایندگان مجلس در هنگام تصویب قوانین مربوط به امور کار و درآمد اشخاص این قانون را مورد بررسی قرار داده اند؟

خطیب جمعه اژیه با بیان این که آیا در مورد وضعیت امرار معاش کشاورزان و از بین بردن حق آبه این قشر زحمتکش به این اصل توجهی شده است، گفت: برنامه موجود در سیستم بانکی کشور نسبت به پرداخت وام ازدواج به جوانان چقدر این قانون مورد توجه مسئولان بانکی کشور است.

وی ادامه داد: آیا در برخورد با اشخاصی که به طرق مختلف در شبکه های مجازی و اینترنت و شبکه ماهواره ای که اقدام به تخریب نهاد مقدس خانواده به طرق مختلف می کنند اقدام محکم و شایسته انجام می شود؟

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی، خاطر نشان کرد: متولیان امور فرهنگی کشور در موضوع ازدواج آسان و نشر فرهنگ ازدواج و پایبند بودن به اصول اخلاقی در عرصه های مختلف این قانون را در نظر بگیرند.

امام جمعه اژیه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ارسال بقایای داعش از عراق و سوریه به کشور افغانستان و ایجاد ناامنی در این کشور و کشته مجروح شدن تعداد زیادی از مردم مظلوم در حوادث اخیر این کشور اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد ناامنی و درگیری در کشورهای اسلامی باعث مشغول شدن کشورهای اسلامی به یکدیگر و از بین بردن آرامش در منطقه می شود که این کار مهم ترین هدف آمریکا در این سال ها بوده است.

حجت الاسلام حجتی فرد با بیان این که با این کار رژیم آمریکا دو مقصود دارد، تصریح کرد:  اول این که حضور نظامی خود را در کشور افغانستان و در منطقه توجیه کند و دوم این که با این کار امنیت رژیم صهیونیستی را فراهم کند.

انتهای پیام/