سرویس: غیر تولیدی 15:06 - جمعه 13 بهمن 1396

عراقچی در جمع خبرنگاران:

تلاش آمریکا برای باز کردن پای ایران به شورای امنیت شکست خورده است

معاون وزارت امورخارجه گفت: تلاش آمریکا برای باز کردن پای ایران به شورای امنیت شکست خورده است.

به گزارش اصفهان شرق، سید عباس عراقچی معاون وزارت امورخارجه در حاشیه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر آمریکا برای نمایش لاشه موشکی در جمع اعضای شورای امنیت گفت: این حرکت نمایشی بود که دولت آمریکا انجام داد و برخی از قطعات که معلوم نیست از کجا آمده را به نمایش گذاشت.

وی افزود: ما دعوت اعضای شورای امنیت و بردن آنها به موزه را حرکت مذبوحانه می‌دانیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکایی ها در طول یک سال گذشته تلاش کردند تا دوباره پای ایران را به شورای امنیت باز کنند و این تلاش تا کنون شکست خورده است.

وی با بیان اینکه هرچند باری که آمریکا تلاش کرد موضوع موشکی ایران، یمن و یا آشوب های داخلی را به شورای امنیت بکشانند به انزوای هر چه بیشتر آمریکا منجر شد و این چیزی است که همه رسانه های غربی به آن اذعان کردند گفت: اقدام اخیر آمریکا که سعی کردند بحث آشوب های داخلی ایران را به صحنه ای برای محکومیت مان در شورای امنیت تبدیل کنند در واقع آن جلسه به صحنه حمایت تمام اعضا شورای امنیت از برجام و انزوای آمریکا تبدیل شد.

معاون وزارت امورخارجه تصریح کرد: واکنش ها و بازتاب هایی که بعد از این حرکت ما از کشورهای مختلف شاهد بودیم نشان می دهد که این اقدام مذبوحانه موثر نبوده است.

عراقچی افزود: موضع دولت روسیه و کشورهای دیگر شورای امنیت در اینباره روشن بود قطعا آمریکا از این مسیر نمی تواند به ترفندی برسد.

انتهای پیام/

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.