سرویس: اجتماعی 14:04 - جمعه 13 بهمن 1396

رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان:

رکود بازار کفش مانع از افزایش قیمت در شب عید می‌شود

رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان از رکود بازار گلایه کرد و گفت: این رکود مانع از افزایش قیمت‌ها حتی در بازار شب عید است.

به گزارش اصفهان شرق، اکبر زاهدی، با اشاره به ایجاد فستیوال‌ها و جشنواره‌های فروش کفش در ایام دهه فجر و جشنواره‌های بازار شب عید، اظهار کرد: کفش‌های موجود در بازار دو نوع کلاسیک و اسپرت است که در بخش کفش‌های کلاسیک تقریباً همه کفش‌های موجود، از نوع ساخت داخل است و کفش کلاسیک خارجی نداریم.

وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته کشورهای خارجی در تولید کفش اسپرت، بیان کرد: همین امر باعث شده است که حدود 60 الی 70 درصد بازار کفش اسپرت، از نوع کفش‌های خارجی و وارداتی باشد، البته تولیدکنندگان داخلی نیز به حد خوبی از کیفیت رسیده‌اند و کفش‌های اسپرت تولید ملی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان ادامه داد: البته باید از تولید ملی حمایت شود تا کیفیت آن‌ها نیز روز به روز بیشتر شود و این حمایت از تولیدکننده داخلی با فراهم کردن تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در تولید کفش اسپرت ممکن است، اگر تجهیزات به روز در اختیار تولید کننده داخلی قرار بگیرد، کیفیت محصولات ایرانی از خارجی بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به صادرات محدود کفش کلاسیک تولید ملی به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان، عنوان کرد: در تولید کفش کلاسیک چرم طبیعی یا مصنوعی هیچ مشکلی نداریم و بازار آن در اختیار تولیدکنندگان داخلی است و حتی به صورت محدود نیز صادرات داریم.

زاهدی در پایان با اشاره به رکود بازار گفت: به نظر نمی‌رسد بازار شب عید امسال شاهد افزایش قیمت باشد هر چند که قیمت مواد اولیه کفش تا حدودی افزایش داشته است اما رکود بازار مانع از این شده است که قیمت کفش نیز افزایش یابد، بازار شب عید نیز به همین نحو است و افزایش قیمت خاصی نخواهد داشت، اگر کفش‌ها با همین قیمت‌های کنونی به فروش برسد ما خدا را شاکر هستیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.