سرویس: اجتماعی 13:02 - جمعه 13 بهمن 1396

علی رغم کاهش تعداد و تلفات حوادث کار در اصفهان

ماهانه 5 نفر در حین کار جان خود را از دست می‌دهند

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه 44 نفر در حوادث مختلف مرتبط با کار جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که سال گذشته در همین مدت 71 نفر فوت کرده بودند.

به گزارش اصفهان شرق، سیف‌الله علیخانی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنعتی، اظهار کرد: با مشارکت 62 نفر بازرس فعال از ابتدای فروردین تا پایان آذر بازرسی‌ها 22 هزار و 983 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

وی مدت زمان رسیدگی به هر پرونده را به صورت میانگین 32 روز اعلام کرد و افزود: تعداد شکایات بین کارگر و کارفرما که در 9 ماهه 1396 به اداره کار ارسال شده، 25 هزار و 317 دادخواست بوده است.

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان تعداد آرای صادره در 9 ماهه اخیر هیأت تشخیص 23 هزار و 536 رأی بوده، همچنین پنج هزار و 335 رأی سازشی نیز از سوی هیأت تشخیص صادر شده است.

وی در رابطه با حوادث کار در اصفهان ابراز داشت: تعداد حوادث اتفاق افتاده در 9 ماه ابتدایی سال گذشته هزار و 178 مورد بود که این آمار با کاهش قابل توجه به 804 مورد در سال 96 رسیده است.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان آذرماه 44 نفر در حوادث مختلف مرتبط با کار جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که سال گذشته بر اثر حوادث کار 71 نفر فوت کرده بودند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.