سرویس: تولیدی 15:32 - پنجشنبه 12 بهمن 1396

گفتگو با همسر شهید مدافع حرم جواد محمدی:

رمز شهادت «جواد» را باید در حمایت از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی جستجو کرد

همسر شهید گفت: شهدای مدافع حرم، باز تولید انقلاب 57 و دفاع مقدس هستند با این تفاوت که اینان سربازان امام خامنه ای مدظله العالی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، از دیدگاه حضرت امام (ره)، انقلاب اسلامی توانست اسلام واقعی و ناب را زنده کند و قدرت و عظمت اسلام را به نمایش بگذارد. اسلام سیاسی که مبتنی بر تلازم و عینیت دین و سیاست است، با انقلاب اسلامی تجدید حیات یافت و جمهوری اسلامی به عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی مبتنی بر همین نگرش از دین در ایران استقرار پیدا کرد.

در پرتو این تجدید حیات اسلام ناب، ولایت فقیه به عنوان نظریه دینی و شیعی و مدل حکومت اسلامی در دوران غیبت مورد توجه قرار گرفت و با تشکیل حکومت دینی، اسلام و شعائر دینی احیا شد.

قطعا انقلاب اسلامی، دستآوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال ها طول میکشد تا همه آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

از اين رو، در اين گفتگو تلاش شد تا به دستاورد بزرگی از تاریخ سترگ انقلاب اشاره شود تا نسل چهارم انقلاب، که نيازمند تصوير صحيحي از دوران پس از انقلاب است، به درک اين حرکت دینی نايل آيد.

جوانانی مومن و باتقوا با نگرش ولایی در این مرز و بوم خوش درخشیدند، جوانانی که روزهای پرتلاطم انقلاب را لمس نکرده و فقط شنیده هایی از آن برگرفتند تا در مسیر ترییت و تزکیه نفس، به مرز عمل برسانند.

انقلاب اسلامی با ایجاد محیط مناسب برای آشنایی مردم با معارف ناب اسلامی و نیز ایجاد زمینه رشد معنوی و اخلاقی و اعتلای روحی آنان، مقدمه ساز تولد و تربیت نسلی از جوانان این خاک پر افتخار شد که امروز در عرصه های گوناگون علمی، فناوری و فرهنگی می درخشند.

در اوج این قله درخشندگی، جوانانی هستند که در سایه امنیت برآمده از رشادت آنان، ملت بزرگ ایران توانسته در عرصه های گوناگون به موفقیت دست یابد.

شهدای مدافع حرم تربیت شده در فضای فکری جمهوری اسلامی، از جمله مهمترین اسناد افتخار این انقلاب و نظام مقدس اند و در این خصوص همسر شهید مدافع حرم شهید جواد محمدی گفت: اگر سری به زندگینامه شهدای مدافع حرم بزنید، خواهید دید که شهدای مدافع حرم، باز تولید انقلاب 57 و دفاع مقدس هستند با این تفاوت که اینان سربازان امام خامنه ای مدظله العالی هستند.

همسر شهید افزود: فطرت گرایی جوانان مسأله مهمی است و در این رابطه آقا جواد به واسطه علاقه ای که به شهدای گمنام داشتند، اول دهه فاطمیه برای شهدای گمنام یادواره می گرفتند.

وی از ارادت عجیب شهید محمدی به حضرت زهرا(س) این چنین گفت: ارادت عجیبی به حضرت زهرا(س) داشتند و برای غربت حضرت علی(ع) زیاد گریه می کردند یه دلیل اینکه مدافعی به جز حضرت زهرا(س) نداشتند و تنها و غریب بودند و در این برهه از زمان با الگو پذیری از شهیده مدافع حریم ولایت ؛ از امام خامنه ای مدظله العالی حمایت کردند.

همسر شهید ولایتمداری را شاخصه اصلی همسرش خواند و خاطرنشان کرد: گوش به فرمان ولایت فقیه بود و دوست داشت لبخند رضایت بخش رهبری همیشه بر لبانشان جاری باشد و به این طریق بهترین راه را در این دید که لباس رزم مدافعان حرم را پوشیده و برای جهاد و شهادت آماده شود.

همسر شهید از تاکید آقا جواد به حجاب این چنین گفت: اهمیت بسیاری به حجاب می داد و حتی در فیلمی که بعد از شهادتش منتشر شد گفته بود « اگر خدا لطف کرد و شهادت را نصیبم کرد، بنده از آن شهدایی هستم که حتما یقه بی حجابی ها و آنها که ترویج بی حجابی می کنند را در آن دنیا خواهم گرفت».

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.