سرویس: اقتصادی 13:13 - پنجشنبه 12 بهمن 1396

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان:

کیفی سازی محصولات کشاورزی محور کار قرار گرفت

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: کیفی سازی محصولات کشاورزی امروز جای بالا بردن کمیت محصولات را گرفته و این امر محور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق،  امیر حسین افیونی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز خشکسالی اصفهان مانع تولیدات و صادرات محصولات کشاورزی نشده است بلکه در بیشتر حوزه ها اصفهان جایگاه اول تا سوم را در کشور دارد.

وی بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن شیر در اصفهان تولید می شود و این در حالی است که ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مازاد به دیگر استان ها نیز صادر می شود یا اینکه در خود استان به دیگر محصولات لبنی تبدیل و به مصرف داخل می رسد یا به کشورهای خارجی صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان اعلام کرد: اصفهان در تولیدات مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ رتبه دوم و بوقلمون رتبه اول را دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز قدرت صادرات مرغ و تخم مرغ را داریم، ادامه داد: در حدود ۱۰۰ هزار تن تولیدات در سال داریم که نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار تن آن صادر می شود.

افیونی نیز با اشاره به بیماری آنفلوانزا و تاثیراتی که در حوزه مرغ گذاشته است، گفت: در حال حاضر بر اثر این بیماری در کل کشور ۲۱ میلیون قطعه پرنده معدوم شد که در استان اصفهان ۹۰۰ هزار پرنده از اول مهر تاکنون معدوم شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت اصفهان نسبت به سایر استان ها بهتر است، گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قم، تهران، البرز و قزوین و آذربایجان شرقی آسیب های زیادی وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: اگرچه اصفهان وضعیت نسبتا خوبی دارد اما نمی توان گفت که با پیشرفت همین روند در کشور و آسیب های وارده تاثیری روی قیمت مرغ نخواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم با کنترل این بیماری بتوانیم شب عید آرامی را در حوزه تامین مواد پروتئینی خانوارها داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: ۱۰ درصد نیازهای دامی کشور از کشورهایی مثل برزیل و فرانسه وارد می شود که بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن برای کل کشور است.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.