سرویس: غیر تولیدی 10:10 - پنجشنبه 12 بهمن 1396

الگوی کشت در اصفهان تغییر می‌کند

پسته و زعفران، سوغات اصفهان

رئیس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان این‌که پسته و زعفران مقاوم در مقابل کم‌آبی هستند از کشت 7 هزار هکتاری پسته در اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، احمدرضا رئیس‎زاده بعد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 32 پروژه در بخش تولیدات گیاهی در استان اصفهان با اشتغال‌زایی برای 200 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در رابطه با جزئیات این طرح‌ها افزود: 9 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی به اضافه 7 میلیارد تومان از تسهیلاتی که از صندوق توسعه ملی برداشت شده پشتوانه مالی طرح‌های مذکور است.

رئیس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی است چرا که مصرف آب را کاهش داده و بهره‌وری را ارتقا می‌دهد.

وی با بیان این‌که در کشت گلخانه‌ای کیفیت محصول بین 6 تا 10 برابر افزایش می‌یابد، اضافه کرد: در این کشت مصرف سموم به حداقل رسیده و حتی حذف می‌شوند، از طرفی در تمام فصول امکان کشت و برداشت وجود دارد و تداوم تولید داریم.

رئیس‎زاده یادآور شد: یک واحد بزرگ گلخانه در قالب شهرک گلخانه شامل 18 واحد با اعتبار 4.7 میلیارد تومان از سوی فارغ‌التحصیلان کشاورزی تا پایان سال در خمینی‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام نهال‌کاری عنوان کرد: دو میلیون و 250 هزار نهال استاندارد آماده کاشت با سرمایه‌گذاری 4.5 میلیارد تومان تهیه شده تا پایان سال کاشته شود.

رئیس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تأکید بر این‌که مجبور هستیم به سمت کشت‌های کم آب حرکت کنیم ابراز داشت: پسته، زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی از جمله گیاهانی مقاوم در مقابل کم‌آبی هستند.

رئیس‌زاده خاطرنشان کرد: در سطح استان اصفهان هفت هزار هکتار زمین به زیر کشت پسته رفته و از این زمین‌ها 7500 تن پسته برداشت و هر کیلوی آن حداقل 30 هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.