اصفهان شرق

نصف جهان رنگ و بوی بهار انقلاب را به خود می گیرد

کدخبر: 158217
1396/11/12 در ساعت 08:20

به گزارش اصفهان شرق، و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در آستانه سی‌ و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 500  برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توسط شهرداری در طول ایام دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهر به منظور گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم عزیز اصفهان برگزار خواهد شد.

قلب 80 میلیون ایرانی “برای ایران” می تپد

ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های ویژه دهه فجر که توسط شهرداری اصفهان طراحی و اجرا می شود، اظهار کرد: قلب ایرانیان “برای ایران” می تپد و همین عشق و جوشش زمینه حرکت و انقلاب مردم در بهمن 57 و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی با شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” را ایجاد کرد.

وی افزود: ویژه برنامه های گرامیداشت ایام دهه فجر شهرداری اصفهان با شعار “برای ایران” و با تکیه بر برافراشته شدن و نمایش پرچم عزتمند جمهوری اسلامی ایران در این ایام طراحی شده و بیش از 500 ویژه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و جشن های گرامیداشت روزهای پیروزی در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

حجتی به فضاسازی شهری صورت گرفته به مناسبت این ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به همزمانی آغاز دهه فجر و ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، در فضاسازی شهری از پرچم های عزاداری و همچنین پرچم سبز حضرت صدیقه طاهره(س) در کنار آذین بندی شهر با پرچم ایران استفاده شده است و به منظور رعایت حرمت این ایام، برگزاری جشن های دهه فجر، از 15 تا 22 بهمن برنامه ریزی شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ضمن تشریح این برنامه ها و جشن های پیروزی گفت: در ایام الله دهه فجر 64جشن با حضور و مشارکت مردم، 25 مسابقه ورزشی، 7 جشنواره، 23 برنامه نمایشی، 15 نمایشگاه و کارگاه آموزشی، 48 گذر همدلی و افتتاحیه های متنوع در قالب 5 ویژه برنامه در چهار گوشه شهر و در سطح محلات با شعار واحد “برای ایران” برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این ایام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با اجرای برنامه های متنوع و ویژه در نظر دارد با مشارکت مردم ایامی شاد و لحظات خوبی را برای شهروندان رقم بزند.

بهره برداری از 84 طرح عمرانی و خدماتی

حجتی گفت: در سال جاری به مناسبت ایام الله دهه فجر 5 برنامه افتتاحیه در ادامه مجموعه برنامه های اصفهان در “مسیر امید” با هدف مشارکت و اعتماد اجتماعی در مناطق مختلف شهرداری اصفهان خواهیم داشت که شامل بیش از 80 طرح و پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال، شامل ۹خیابان و تقاطع، صد و شصت هزار متر مربع پیاده رو سازی، ۳۶ پروژه مناسب سازی و 10 پروژه دیگر ترافیکی فرهنگی است که در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

48 جشن  محلی در فضاهای باز شهری با شعار واحد “برای ایران” 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری جشن های مختلف در سطح شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه فجر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و گرامیداشت انقلاب اسلامی 48 جشن محلی در فضاهای باز شهری با عنوان جشنهای همدلی با شعار واحد “برای ایران” در قالب جنگ و  جشن های شاد و مفرح در قالب سرود، نمایش و غرفه های آموزشی برگزار می شود.

وی در ادامه به ویژه برنامه ها و نشست های تخصصی در خانه های تحت پوشش شهرداری چون خانه انقلاب اسلامی و خانه مشروطه نیز اشاره داشت و گفت: در این ایام نشست های تخصصی قابل توجهی در این دو مرکز برگزار خواهد شد.

برپایی 15 گذر همدلی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در ادامه به ویژه برنامه های خاص امسال در ایام الله دهه فجر نیز اشاره داشت و گفت: برپایی 15 گذر همدلی از ویژه برنامه های دهه ایام الله فجر  امسال است که در این برنامه غرفه های نمایشگاهی، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، دستاوردهای بانوان، ارائه خدمات اجتماعی– فرهنگی و … در اماکن عمومی نظیر میادین، بوستان ها و ورزشگاه ها برگزار می شود.

وی اظهار کرد: به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 23 برنامه نمایشی در قالب اجرای تئاترهای خیابانی، نمایش فیلم، سرودهای انقلابی و…  نیز برگزار خواهد شد.

برگزاری 13 نمایشگاه و کارگاه آموزشی

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی نمایشگاه و کارگاه های آموزشی نیز گفت: در این ایام 13 نمایشگاه و کارگاه آموزشی شامل کتاب و مسابقات کتابخوانی، دستاوردهای بانوان انقلابی، دستاوردهای فرهنگی هنری فرهنگسراها، مشاوره گروهی ، تولیدات خانگی برپا می شود.

وی توجه به نوجوانان و جوانان در ایام پیروزی انقلاب اسلامی را ضروری خواند و افزود: به همین منظور شهرداری اصفهان در ایام الله دهه فجر هفت جشنواره تولیدات رادیویی برای دانش آموزان برگزار و در کنار آن شاهد افتتاح خانه خلاقیت گلستانه خواهیم بود.

حجتی با تاکید بر لزوم برنامه های آئینی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این ایام شاهد برگزای مراسم های آئینی نظیر برافراشتن پرچم در سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران، رونمایی از تندیس “عروج شهید” رژه سوارکاران حامل پرچم و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان نیز برنامه های مشترکی در فضاهای باز شهری و ورزشگاه ها با هدف ایجاد همدلی برگزار می گردد.

اجرای مانور بزرگ تاکسیرانی

وی در ادامه سخنان خود به مانور بزرگ تاکسیرانی نیز اشاره داشت و گفت: این برنامه با حضور بیش از یک هزار دستگاه خودرو تاکسی به مناسبت ورود حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد.

حجتی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه آئینی پرچم بر روی ساختمان شهرداری اصفهان نیز در روز 12بهمن ماه با هدف احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور کارکنان شهرداری از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت ایام الله دهه فجر در نظر گرفته شده است.

وی همچنین برنامه های متنوع پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو نیز اشاره داشت و گفت: برگزاری همایش دوچرخه سواری، نمایشگاه دوچرخه و نمایشگاه خودرو و پاکرهای برقی بخشی از برنامه های اجرایی این پویش در ایام الله دهه فجر است.

حضور پیشگامان و موثرین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های رسانه ای شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه زنده تلویزیونی «اینجا اصفهان» و برنامه های رادیویی «صدای شهر» در نظر دارند با هدف پاسداشت دستاوردهای انقلاب برنامه هایی را حضور پیشگامان و موثرین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار کند که این برنامه ها با همراهی هنرمندان، عکاسان و اقشار مختلف مردم خواهد بود.

وی گفت: در نظر داریم در این ایام برای شبکه های اجتماعی نیز تولیدات لازم را داشته باشیم چنانچه تهیه خبر، ساخت و تولید موشن و تیزر بخشی از برنامه های اجرایی در این ایام است.

اجرای سرود به نام ایران در70 مدرسه

حجتی در ادامه سخنان خود به برگزاری سرودهای ملی با نام ایران در مدارس سطح شهر نیز خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا جشن های انقلاب را در کنار آینده سازان کشور و در سطح مدارس برگزار کنیم و به همین منظور سرود “بنام ایران، برای ایران” در70 مدرسه از مدارس مناطق محروم اجرا می شود.

برگزاری 25 مسابقه در محلات شهر

وی همچنین گفت: در ایام دهه فجر سال جاری 25 مسابقه در قالب رقابت های نهایی والیبال محلات، مسابقات کبدی، بدمینتون، شنا ، دوچرخه سواری و مسابقات فرهنگی نقاشی نیز در ایام الله دهه فجر اجرا می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان دیدار با خانواده های محترم شهدا و ایثارگران، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری اردو و تور گردشگری را از دیگر برنامه های شهرداری اصفهان در این ایام برشمرد.

طراحی گذرگاه شهدای انقلاب و نمایش “گالری انقلاب” در اصفهان

وی همچنین تاکید کرد: کلید واژه “برای ایران” همزمان با دهه فجر در فضاسازی و طراحی های شهری در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ایران 600 استیکر لاله در مسیر رینگ سوم و زیرگذرهای اصلی نصب خواهد شد.

حجتی همچنین ایجاد گذرگاه شهدای انقلاب را از دیگر برنامه های سال جاری در شهرداری اصفهان برشمرد و گفت: در گذرگاه انقلاب که محور میدان شهدا تا میدان انقلاب شامل می شود 50 تصویر شهید سرافراز دوران انقلاب بر روی پایه ها قاب عکس شهید قرار خواهد گرفت و ایجاد گالری بزرگ عکس دوران انقلاب با عنوان (39 سال پیش همین جا )را در برنامه کاری خود خواهیم داشت که یاد آور حضور پرشور مردم اصفهان در دوران انقلاب است.