سرویس: اجتماعی 07:14 - پنجشنبه 12 بهمن 1396

۸۸ هزار جلد کتاب به مدارس اصفهان اهدا شد

رییس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۸۸ هزار جلد کتاب در طرح نذر کتاب توسط دانش‌آموزان و خانواده هایشان به مدارس اهدا شد.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی شکری درباره وضعیت کتابخانه های مدارس استان اصفهان اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس ابتدایی و کتابخانه های کلاسی تعداد دو میلیون و ۷۳۵ هزار و ۴۲۶  جلد کتاب شمارش شده است که با توجه به تعداد دانش‌آموزان این مدارس سرانه هر دانش آموز شش جلد کتاب است.

وی با تشریح آمار کتاب های موجود در مدارس متوسطه دوره اول و دوم نیز گفت: اکنون در مدارس متوسطه اول تعداد دو میلیون ۳۲۹ هزار و ۲۵۰ جلد کتاب  با سرانه هر دانش آموز ۱۲ جلد و در مقطع متوسطه دوم تعداد دو میلیون ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب وجود دارد که سرانه هر دانش آموز در این دوره ۱۴ جلد است.

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه  کتاب در آموزشگاه های استان اصفهان خاطر نشان کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی۵۲۰ نمایشگاه  کتاب در آموزشگاه های استان برپا شد.

شکری اضافه کرد: به موجب در طرح نمایشگاه های سراسری کتاب هر ساله عناوین زیادی از کتاب های مناسب گروه های سنی دانش آموزان در معرض دید و انتخاب دانش آموزان قرار داده می شود. امسال نیز این طرح با عنوان ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه و مجتمع های آموزشی و پرورشی سراسر کشور و همزمان با هفته کتاب  برگزار شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های مرکزی، عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی تربیتی، برگزاری نشست‌های کتابخوان با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان، برگزاری طرح نذر کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس بخشی دیگر از برنامه‌های مدارس در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سال تحصیلی جاری بوده است.

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان درباره اجرای طرح نذر کتاب در مدارس استان اصفهان توضیح داد: طرح نذر کتاب توسط اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل در هفته کتاب پیشنهاد و به مدارس استان ابلاغ شد. در طرح نذر کتاب که برای اولین بار در آموزش و پرورش به صورت استانی برگزار شد، اولیا و دانش آموزان کتاب‌های مطالعه شده خود در این طرح به عنوان نذر اهدا  کردند.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح نذر کتاب در هفته کتاب با شعار “نذری که خرج تعالی فرهنگ می‌شود” تعداد ۸۸ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب توسط اولیا و دانش آموزان به کتابخانه های مدارس استان اهدا شد.

وی یادآور شد: در این طرح از دانش آموزان و اولیای آنها درخواست شد که کتبی را که در منزل مطالعه کرده اند و دیگر نیازی به آن ندارند، به کتابخانه‌ های مدارس اهدا کنند که آمارهای دریافتی از  ۲۸ ناحیه و منطقه حاکی از اهدای ۸۸ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب توسط اولیا و دانش آموزان به هزار و ۵۸۱ مدرسه است.

شکری تاکید کرد: اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادراه کل آموزش و پرورش استان اصفهان با همکاری اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان طرح سلسله نشست های کتابخوان را به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب و با شرکت یک آموزشگاه دخترانه و یک آموزشگاه پسرانه از هر ناحیه و منطقه در طول سال تحصیلی جاری برگزار  می کند.

ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.