سرویس: غیر تولیدی 08:05 - چهارشنبه 11 بهمن 1396

ارشد نظامی آجا در اصفهان مطرح کرد

کمک‌رسانی مثال‌زدنی اصفهانی‌ها در حادثه زلزله غرب کشور/ ارائه خدمات رایگان درمانی در ایام دهه فجر

ارشد نظامی آجا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: در زلزله غرب کشور ارتش در کنار دیگر ارگان‌ها حضور داشت و در یک روز بیش از 7 فروند هواپیمای ترابری و 45 تن بار را انتقال داد و اینجا لازم تاکید کنم اصفهان در موضوع کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در اوج قرار داشت و این موضوع باعث افتخاری برای استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق، امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز، در نشست خبری کمیته اجرایی ستاد برگزاری دهه فجر نیروهای مسلح استان اصفهان با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: کمیته اجرایی ستاد برگزاری دهه فجر نیروهای مسلح استان اصفهان از جمله کمیته‌های ستاد است که مسؤولیت آن امسال به عهده ارتش قرار گرفته است و امید داریم با همکاری نیروهای مسلح بتوانیم به خوبی از عهده آن برآییم.

وی افزود: ارتش از جمله ارگان‌هایی که بود که مورد توجه امام خمینی(ره) قرار داشت و نقطه آغاز پیوستن ارتش به انقلاب را می‌توان سال 42 عنوان کرد با این حال حضرت امام همواره می‌دانستند چه فشارها و مشکلاتی متوجه ارتش است و همواره از ارتش حمایت می‌کردند و همچنین در سال 57 گفتن که سلام من را به ارتش و ارتشیان برسانید.

مسؤول کمیته نیروهای مسلح ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان تاکید کرد: پیوستن ارتش به ملت و انقلابیون باعث شد که روند پیروی انقلاب تسریع شود و لازم به ذکر است که بعد از پیروی انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی ارت در کنار مردم ایثارگری‌های فراوانی را داشت و الان می‌توانیم نتیجه آن ایثارگری‌ها را در امنیت و آرامش فعلی ببینیم.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب نیروهای مسلح دیگری مانند سپاه پاسداران و بسیج شکل گرفت و مجموعه نیروهای مسلح با همکاری یکدیگر توانستند موجب موفقیت انقلاب اسلامی در مواردی همچون جنگ تحمیلی شوند.

آذرافروز ادامه داد: کسب خودکفایی در دستاوردهای هسته‌ای، جهش های علمی بی نظیر، اقتدار و عدم وابستگی، کمک به مسلمانان مظلوم در منطقه و … از جمله فعالیت‌های ارزشمند نیروهای مسلح است که هیچ گاه مانند امروز به چنین رشد و پیشرفتی نرسیده بود.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در توسعه و پیشرفت عمرانی کشور، عنوان کرد: نیروهیا مسلح در ساختن سدها، جاده‌ها و پروژه‌های عمرانی مشارکت دارند و طبق قانون تمام امکانات نیروهای مسلح در زمان صلح در اختیار توسعه و آبادانی کشور قرار می‌گیرد و برای مثال در زلزله کشور نیروهای مسلح از جمله ارتش همواره در کنار مردم حضور داشت.

*کمک‌رسانی مثال‌زدنی اصفهانی‌ها در حادثه زلزله غرب کشور

ارشد نظامی آجا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در زلزله غرب کشور ارتش در کنار دیگر ارگان‌ها حضور داشت و در یک روز بیش از 7 فروند هواپیمای ترابری و 45 تن بار را انتقال داد و اینجا لازم تاکید کنم اصفهان در موضوع کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در اوج قرار داشت و این موضوع باعث افتخاری برای استان اصفهان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع مهم اشتغال جوانان اشاره و مطرح کرد: با توجه به اینکه موضوع اشتغال از دغدغه‌های مهم کشور است، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به امضا رسیده است و سهمیه‌ای بر اساس آن به نیروهیا مسلح داده شده است.

آذرافروز ادامه داد: نیروهای زمینی در این بحث در اولویت هستند و علاوه بر این موضوعات، دفاتر جذب و استخدام هم مشغول فعالیت هستند و برای مثال در آزمون هفته گذشته استخدامی دانشکده افسری ارتش، بیش از 500 نفر جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد دهه فجر فعال‌ترین کمیته همین کمیته اجرایی است، اذعان کرد: این کمیته بعد از تشکیل جلسه با برخی از نهادها از جمله استانداری آغاز به فعالیت کرده است و فعالیت‌هایی همچون اطلاع‌رسانی برنامه‌ها با همکاری رسانه‌ها، تشویق کارکنان به شرکت در برنامه‌ها بوده است.

مسؤول کمیته نیروهای مسلح ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان گفت: در برنامه ایام الله دهه فجر داریم که کاروان‌های ورزشی نیروهای مسلح در روز 11 بهمن‌ماه به منظور شرکت در مراسم آغاز دهه فجر از ورزشگاه شهدای ارتش به طرف گلستان شهدای اصفهان حرکت کنند.

وی با اشاره به شلیک گلوله توپ همزمان با سالروز ورود امام به کشور ایران، اظهار داشت: ساعت 9:33 دقیقه و همزمان با ورود امام به کشور 12 گلوله توپ در گلستان شهدا شلیک خواهد شد.

آذرافروز عیادت از جانبازان و معلولان دفاع مقدس، سخنرانی افراد منتخب در مساجد و مدارس به منظور تبیین نقش نیروهای مسلح در پیروزی انقلاب اسلامی، دیدار با نماینده ولی فقیه و نورافشانی سپاه پاسداران در ساعت 21 روز 21 بهمن ماه را از دیگر برنامه‌های این کمیته دانست.

وی در پایان به خدمات درمانی رایگان به مردم در کنار نمایش توانایی درمانی نیروهای مسلح اشاره کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.