سرویس: اخبار شهرستان 14:56 - دوشنبه 09 بهمن 1396

امام جمعه شهر ورزنه در جمع مردم قورتان:

داشتن روحیه انقلابی،از وظایف روحانیت به شمار می رود

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه گفت: داشتن روحیه انقلابی و بسیجی، می تواند راهگشای مشکلات باشد زیرا فرد با این روحیه و برای رضای خدا خود را وقف مردم کرده و تا دیدن نتیجه ای مطلوب گامی استوار بر می دارد.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم معارفه مراسم معارفه حجت الاسلام پیرزاده نوری، بعنوان روحانی مستقر در روستای قورتان با حضور مسئولان و روحانیت معزز بخش بن رود و شهر ورزنه برگزار شد.

امام جمعه شهر ورزنه با اشاره ای کوتاه به وظایف روحانیت در روستاها گفت: روحانی مسجد باید سخنان خود را بر پایه جوانگرایی و مسائل مرتبط با جوانان انتخاب کند تا زمینه تشویق جوانان به مساجد بیش از گذشته فراهم شود.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی افزود: مناسبت ها فرصت خوبی برای حضور مردم به سمت مساجد است و در این خصوص روحانی باید زمینه ساز گسترش فرمایشات اهل بیت(ع) باشد و آن را با بیان شیوا و شرح دادن زندگی معصومین(ع) تشریح کند.

وی روحیه انقلابی را از شاخصه های دیگر روحانیت معزز عنوان و اظهار کرد: داشتن روحیه انقلابی و بسیجی، می تواند راهگشای مشکلات باشد زیرا فرد با این روحیه و برای رضای خدا خود را وقف مردم کرده و تا دیدن نتیجه ای مطلوب گامی استوار بر می دارد.

ساده زیستی شاخصه دیگر روحانیت بود که امام جمعه شهر ورزنه به آن اشاره کرد و گفت: تجمل گرایی آفت زندگی به شمار می رود و زیبنده است تا روحانیت در ساده زیستی الگوی جوانان روستا و شهر شوند و تجملات را به زندگی وارد نکنند.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به سخنان گرانبهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: ارشاد و راهنمایی مردم در سه حیطه دینی، سیاسی و اجتماعی برگرفته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به نحو مطلوب و کامل توسط روحانیون ارائه شود تا بتوان مردم را نسبت به این سه حیطه آگاه کرد.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به بیان وظایف مردم نسبت به روحانیت روستا و شهر گفت: مهمان نواز بودن، عالم نوازی و استفاده از علم و دانش روحانی که برگرفته از دروس حوزوی و یا دانشگاهی است از جمله وظایف مردم نسبت به روحانی مساجد عنوان می شود.

در قسمت پایانی مراسم، بمناسبت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مرثیه سرایی و نوحه خوانی انجام شد.

انتهای پیام/ محمد جواد رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.