اصفهان شرق

دهیاران در رفع مشکلات مردم جدی باشند/ استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه روستاها

کدخبر: 157905
1396/11/08 در ساعت 12:31

به گزارش اصفهان شرق، گردهمایی دهیاران روستاهای منطقه جرقویه علیا که هر ماه در یک روستا برگزار می شود، در روستای مبارکه از توابع دهستان رامشه برگزار شد.

بخشدار جرقویه علیا با اشاره به مشکلات موجود در روستاها، اظهار کرد: دهیاران باید در رفع مشکلات مردم روستاها تلاش و کوشش لازم را به عمل آورند و با همکاری و تعامل با مردم باعث توسعه و پیشرفت روستا شوند.

حسین بهزادفر با اشاره به احترام ارباب رجوع، گفت: همه باید در هر پست و مقامی با ارباب رجوع برخورد مناسب و خوبی داشته باشند و برای حل مشکل تلاش و همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: اگر دهیاران روستاها بتواند با همکاری و مشورت اعضای شورا مشکل را مرتفع کنند از ارجاع به ارگان یا اداره دیگر و کاغذ بازی جلوگیری می شود، مثلا در صدور پروانه ساختمانی و … در کمترین زمان انجام شود و از بهانه تراشی های بی مورد دوری کنند.

بخشدار جرقویه علیا، گفت: دهیاران در هفته دو یا سه روز باید در دفتر خود حاضر باشد تا مردم روستا برای حل مشکلات خود با سردرگمی مواجه نشوند و دهیار یک روز را برای پیگیری موارد خاص مردم و روستا در بخشداری یا ادارات مافوق خود اختصاص دهد.

بهزادفر با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها، اظهار کرد: روستاهای دهستان رامشه دارای آثار باستانی از جمله بناهای تاریخی، کبوترخانه، قلعه های قدیمی و … زیادی هستند و دهیاران روستاهای مجاور با همکاری و تعامل می توانند در آستانه سال نو و تعطیلات نوروز با ایجاد ستاد اسکان زمینه ورود گردشگران و توریست ها  و مسافران نوروزی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام می تواند در دراز مدت باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی روستا و به دنبال آن توسعه و پیشرفت روستاها شود.

عالی ترین مقام دولت در جرقویه علیا در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، تأکید کرد: یکی از مهمترین حوادث انقلاب ما دهه مبارک فجر است که همه ما باید این دهه مبارک را با ایجاد فضا و برنامه های متنوع گرامی داریم.

بهزادفر ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با همکاری مدیران مدارس می توانند با برپایی مراسم جشن و نصب پرچم و بلاکارد و بنر در میادین و خیابان های و شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن این رویداد مهم انقلاب را جشن بگیرند.

دهیاران در مورد مشکلات موجود در روستاهای خود و عملکرد خود گزارشی بیان کردند و با بحث و تبادل نظر از تجربیات یکدیگر استفاده بردند.

انتهای پیام/صادقی