سرویس: اجتماعی 09:20 - یکشنبه 08 بهمن 1396

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

مردم اصفهان در انتظار حق آبه خود هستند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا دسترسی به حق آبه مردم اصفهان فاصله زیادی وجود دارد، اگرچه اقدامات دولت ارزشمند است، اما مردم انتظار دارند حق آبه شان به آنها برگردانده شود.

به گزارش اصفهان شرق، فتح الله معین در جلسه علنی امروز -یکشنبه- شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نزول بارش الهی در ۱۸ استان کشور اظهار کرد: امیدواریم در اصفهان نیز شاهد بارش باران باشیم، طبق اعلام شرکت آب منطقه ای استان اصفهان، وضعیت آب شرب، بحرانی است که ارایه راهکارهای اساسی در این خصوص ضروری است.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت بارندگی و تغییرات اقلیمی، صرفه جویی در مصرف آب ضروری است، هر چند سرانه مصرف استان اصفهان از سایر نقاط جهان بیشتر است، اما طبق اعلام مدیرعامل آب و فاضلاب استان، اصفهانی‌ها به دلیل حس مسئولیت پذیری بیشترین صرفه جویی را در سال گذشته داشته‌اند، البته امسال با کاهش بارندگی‌ها روبرو خواهیم بود، بنابراین نیازمند همکاری بین مردم و مسئولان در این زمینه هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: ادامه حیات شهر اصفهان منوط به زنده نگهداشتن زاینده رود است، زاینده رودی که نماد هویت و تمدن این کلانشهر محسوب می‌شود، اما به دلیل مدیریت‌ نامناسب، خشک شده و حتی دیگر در حد یک رودخانه هم فصلی جاری نیست، این وضعیت برای هیچ کس قابل قبول نیست.

معین تصریح کرد: زمانی دولت مجبور می‌شود برای حفظ زندگی، آب را در این منطقه جاری کند پس چه بهتر که در زمان مناسبی این امر صورت گیرد، البته به طور حتم اقداماتی که در دولت‌های گذشته با همکاری شرکت‌های بین المللی برای انتقال آب در نظر گرفته شده، راهکار مناسبی برای احیاء زاینده رود خواهد بود. در این مسیر، تونل سوم کوهرنگ نیز که عملیات عمرانی آن به پایان رسیده، باید شروع به فعالیت کند تا زندگی مردم بیشتر از این دچار مصائب نشود.

وی گفت: تا دسترسی به حق آبه مردم اصفهان فاصله زیادی وجود دارد، البته اگرچه اقدامات دولت ارزشمند است، اما مردم انتظار دارند حق آبه‌شان به آنها برگردانده شود تا به زودی شاهد عدالت در توزیع آب در سطح اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه از امروز لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی رسیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: حق اصفهان در دوره‌های گذشته، در اعتبارات به خوبی در نظر گرفته نشده است، بنابراین امیدواریم امروز که روز اول رسیدگی به لایحه بودجه کشور است، این حق دیده شود، زیرا شهدای بسیاری در این شهر، جان خود را برای حفاظت از کشور فدا کردند.

ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.