اصفهان شرق

تلاش برای پرداخت خسارت کشاورزان به صورت کامل/ تسهیلاتی با نرخ سود پایین برای اشتغال پایدار روستایی/حقابه کشاورزان برای کشت تعیین تکلیف شود

کدخبر: 157839
1396/11/08 در ساعت 11:42

به گزارش اصفهان شرق، مدیر کل صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور و معاونان خود که به دعوت حسن کامران، نماینده مجلس شورای اسلامی به مناطق شرق سفر کرده بود، اظهار کرد: ما در صندوق بیمه کشاورزی تلاش می‌کنیم با توجه به خشکسالی هایی که در شرق اصفهان با آن مواجهه هستیم، بتوانیم در حد مقدورات و طبق ظوابط بیمه نامه ها به مردم و کشاورزان کمک هایی انجام دهیم.

محمد ابراهیم حسن نژاد ادامه داد: جلسه ای با کشاورزان شرق اصفهان برگزار کردیم که موضوعات و مشکلات خود را بیان کردند و در رابطه با ارزیابی خسارت بیمه ها در ارتباط با گزینه های بیمه ای انشالله تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در ارتباط با بسته ارزیابی‌ها کمک بیشتری به این منطقه صورت گیرد و همچنین در ارتباط با موضوع گزینه ها که مورد خواسته این عزیزان بود، در سال زراعی آینده گزینه ها را تنوع بیشتری خواهیم داد که با گزینه های بالاتر کار بیمه شان را انجام دهند.

مبلغ کمی از بدهکاری به حساب کشاورزان واریز شده است

مدیر کل صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در مورد بدهی صندوق بیمه به کشاورزان و پرداخت آن، تصریح کرد: بخش زیادی از حق بیمه های کشاورزان که حدود 70 درصد است، باید توسط دولت پرداخت شود.

حسن نژاد با بیان این که پیگیری‌های لازم در ارتباط با تأمین اعتبار انجام شده است، گفت: البته مبلغ بسیار جزئی از این بدهکاری به حساب کشاورزان واریز شده است که درصد کمی از کل خسارت وارده به کشاورزان است.

وی افزود: ما همچنان پیگیر هستیم که دولت طبق قولی که داده است به شکل اسناد خزانه این مبلغ را تأمین کند و ما نیز تلاش می کنیم تا قبل از پایان سال خسارت کشاورزان به صورت کامل واریز شود.

تسهیلاتی با نرخ سود پایین برای اشتغال پایدار روستایی

مدیر کل بانک کشاورزی استان اصفهان هم در این جلسه در مورد به کمک و مساعدت به کشاورزانی که هم اکنون به بانک کشاورزی بدهکار هستند، گفت: مقرر شده است استثنائا برای عزیزانی که در این منطقه هستند تسهیلاتی با نرخ سود پایین برای اشتغال پایدار روستایی با همکاری و نظارت دستگاهی اجرایی اختصاص داده شده است.

محمد رضا پویا فرد ادامه داد: کشاورزان می توانند با پرداخت ۱۰ درصد بدهی که قبلا ۲۰ درصد بود با حضور در شعب بانک ها برای تجمیع و تقسیط تسهیلات  تعیین تکلیف کنند که برای سنوات آتی و خدمات بیشتر بتوانیم در خدمت آن ها باشیم.

وی افزود: برای احیای حق و حقوق کشاورزان و و زاینده رود رایزنی های متعددی با مسئولان ارشد کشوری صورت گرفته است.

مرهمی بر زخم کهنه کشاورزان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون حل مشکلات کشاورزان و همچنین اقدامات عملیاتی که تاکنون برای رفع این موانع و مشکلات بیمه کشاورزان صورت گرفته است، توضیحاتی داد.

حسن کامران، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال، در تبصره 13 بودجه ۹۷ صندوق حمایت از بیمه کشاورزان برای این امر پیش‌ بینی شده که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است.

وی با بیان این که سه شنبه این بودجه در صحنه علنی مطرح خواهد شد، افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا این سقف اعتبار حفظ شود البته بنده پییشنهاد داده ام تا سقف این اعتبار از 10 هزار میلیارد ریال به 20 هزار میلیارد ریال ارتقاء پیدا کند و سقف آن نیز 100 درصد شود تا حداقل مرهمی بر زخم کهنه کشاورزان باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علت تشکیل جلسه مدیران ارشد کشوری با کشاورزان در منطقه شرق که با حضور نمایندگان کشاورزان در شهرستان ورزنه برگزار شده، مشاهده زمین های خشک شده منطقه شرق اصفهان از نزدیک توسط این عزیزان است.

کامران ادامه داد: ما چندی قبل هم حدود 50 نفر از کشاورزان مناطق شرق اصفهان را در محل وزارت نیرو حاضر کردیم و جلسه ای طولانی و مفصل با وزیر نیرو منعقد شد و مشکلات و راهکارهای مطروحه را بیان کردند.

حقابه کشاورزان برای کشت تعیین تکلیف شود

وی افزود: حتی در چهارشنبه قبل نیز مجددا به وزیر نیرو تذکر دادیم که باید حقابه کشاورزان برای کشت تعیین تکلیف شود، باید آب از کلیه مصرف کنندگان کاسته شود تا این مشکل تا حدی مرتفع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ای که اعضای شورای امنیت ملی در شرق اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم گرفته شد که طرح های توسعه گرا در حاشیه زاینده رود اجرا نشود و همچنین مصوبات شورای عالی آب باید اجرایی شود که این نیز در نوبه خود راهکاری برای حل عبور از بحران است.

مدرنیته کردن کانال های آب کشاورزان

کامران ادامه داد: یکی از راه کارهای صرفه جویی در آب کشاورزی، مدرنیته کردن کانال های آب کشاورزان است، به خصوص کانال های سه و چهار، که در همین خصوص اعتباراتی برای این موراد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کمک به کشاورزان و حفظ حق و حقوق قانونی آن ها، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شده است که از مقدار سهام آب چاه کشاورزان کاسته نشود و همان مقدار که در پروانه آن ها قید شده است تمدد شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تأکید شده است برای مساعدت به تولیدکنندگان در عرصه کشاورزی تدابیری برای کاهش مبلغ برق آن ها اتخاذ شود و از مباحث بخشی نگری دوری کنیم.

انتهای پیام/قطبی