سرویس: اخبار شهرستان 22:57 - شنبه 07 بهمن 1396

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

دهکده اقتصاد مقاومتی فارفان نمونه بارز طرح های بسیج سازندگی در شرق اصفهان است

رضاپور رییس بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی در خصوص فرمایشات رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، حرکتی پویا داشته و در تلاش است تا طرح های بیشتر در این خصوص، اجرایی کند.

احسان الله رضا پور در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اهمیت دادن امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج سازندگی ورود خوبی در تامین امنیت غذایی مردم داشت و اقتصاد مقاومتی از جایگاه خاصی در این ارگان برخوردار است.

رییس بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان افزود: به دلیل مواجهه با بحران آب در شرق اصفهان، طرح هایی که نیاز آبی کمی برای بهره برداری داشت، مورد توجه قرار گرفت و در این رابطه سعی شد تا کشت زعفران و آلوئه ورا به افراد متقاضی پیشنهاد شود.

وی بیان کرد: طرح ها و وام های خود اشتغالی در شرق اصفهان تا کنون موفقیت آمیز بوده و در این خصوص باید نتیجه را از مردم جویا شد.

رضاپور با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی در منطقه شرق اصفهان گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی فارفان نمونه عملی در اجرای طرح های بسیج سازندگی در شرق اصفهان است که با همت و تلاش جوانان این منطقه به خوبی در بخش صنایع تبدیلی به موفقیت عملی دست یافته است.

وی تاکید کرد: سعی ما ایجاد اشتغال پایدار بوده و تا کنون نظارت خوبی بر وام های داده شده به متقاضیان طبق شرایط ویژه داشته ایم.

رییس بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان با بیان اینکه جلسات توجیهی با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی برای ارائه گواهی نامه به افراد ارائه دهنده طرح اقتصاد مقاومتی، تشکیل می شود، اظهار کرد: تمام طرح ها بر اساس گواهی آموزش از سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی صادر می شود و طرح توجیهی متقاضی وام، به کمیسیون مربوطه در سطح نواحی با حضور یک نماینده از جهاد، مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد تا بتوان از وام بسیج سازندگی به بهترین نحو و بدون داشتن انحراف استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی حرکتی رو به جلو در زمینه اشتغالزایی دارد، افزود: سال گذشته 36 میلیارد تومان وام اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان به متقاضیان پرداخت شد که از این طریق با اجرای 2207 طرح اقتصاد مقاومتی، تعداد 3400 نفر اشتغالزایی شد و این آمار به صورت دقیق و قابل مشاهده خواهد بود.

رضاپور با تاکید بر اینکه باید در خصوص فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب در حیطه اقتصاد مقاومتی، فعالیت عملیاتی انجام داد، گفت: متاسفانه فرمایش رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی بر زمین مانده است ولی بسیج سازندگی در این خصوص حرکتی پویا داشته و در تلاش است تا طرح های بیشتر در این خصوص، اجرایی کند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.