سرویس: دسته‌بندی نشده 18:00 - شنبه 07 بهمن 1396

مدیر کل دامپزشکی اصفهان:

ویروس H۵N۸ قابل انتقال به انسان نیست/ تب برفکی در اصفهان

مدیر کل دامپزشکی اصفهان گفت: ویروس H۵N۸ که یکی از صد گونه ویروس آنفلوآنزای فوق حادپرندگان است و امسال با شیوع این ویروس در مرغداریها مواجهیم، قابل انتقال به انسان نیست.

به گزارش اصفهان شرق، شهرام موحدی اظهار داشت: کانون‌های آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان رو به افزایش است و به ۲۵ کانون رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵۰ هزار پرنده در سطح استان اصفهان بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شدند، ادامه داد: از بین یکصد نوع از ویروس آنفلوآنزای فوق حادپرندگان امسال شاهد شیوع ویروس H۵N۸ در سطح مرغداری ها بودیم که قابل انتقال به انسان نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اظهار اینکه سال گذشته ویروس H۹N۲ شایع شده بود، اعلام کرد: ویروس H۵N۸ بالقوه تهدیده کننده است و بیش از ۶۰ کشور را درگیر کرده است اما تاکنون یک مورد از ابتلای انسان به این ویروس در کل دنیا گزارش نشده است.

وی اعلام کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دلیل اینکه یک بیماری ویروسی است به شدت مسری و دارای عواقب خطرناکی است.

تب برفکی به اصفهان آمد

موحدی همچنین با اشاره به اینکه تب برفکی به اصفهان آمد اما خوشبختانه با اپیدمی آن مواجه نیستیم، اضافه کرد: کانون‌های آلوده به تب برفکی را در قسمت های مختلف استان از جمله مبارکه و کاشان داشتیم اما نگران کننده نیست.

وی گفت: تاکنون تلفاتی در بین دام ها بر اثر ابتلا به تب برفکی نداشتیم.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.