سرویس: روحانیت 15:08 - شنبه 07 بهمن 1396

عضو جامعه روحانیت:

مصاحبه اخیر رئیس جمهور قانع‌کننده نبود/ مطالبات اصلی مردم هنوز پاسخ داده نشده است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مصاحبه اخیر روحانی خیلی قانع‌کننده و امیدوار‌کننده نبود و در این گفت‌و‌گو به مشکلات اصلی کشور کمتر توجه شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور اظهار کرد: آن چیزی که ایشان باید در مصاحبه مورد توجه قرار می‌داد، مسأله تورم، بیکاری و گرانی و مسائلی از این قبیل بود که در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسؤولان دولت باید ببینند برای بیکاری چه کرده‌اند، افزود: خوب بود رئیس جمهور در این مصاحبه درباره به راه انداختن کارخانه‌ها و کم کردن واردات و اجرای صنایع کوچک و بزرگ و سایر مشکلات اقتصادی صحبت می‌کرد.

عضو جامعه روحانیت گفت: مصاحبه اخیر روحانی خیلی قانع‌کننده و امیدوارکننده نبود و همچنین در این گفت‌وگو به مشکلات اصلی کشور کمتر توجه شد.

رهبر با انتقاد از انتخاب رشیدپور به عنوان مجری در این مصاحبه، تصریح کرد: مصاحبه‌کننده از فعالان تبلیغاتی رئیس جمهور بود، به نظر مجری به‌گونه‌ای هماهنگ شده بود که مصاحبه کمتر چالشی باشد.

وی در ادامه با بیان توصیه‌های مهم چندین ساله رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: ما از این دولت محترم سؤال می‌کنیم برای اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند؟ آیا وابستگی به نفت کم شده است؟ برای جلوگیری از واردات خارجی از سنگ پا تا ماشین خارجی که بازار ایران را در دست گرفته چه اقدامی انجام شده است؟

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اگر دروازه‌های واردات را به روی کالاهای غیرضرور ببندیم خیلی از سرمایه‌گذاران از ورشکستگی نجات پیدا می‌کنند، آقایان از صنایع داخلی حمایت نکردند، بعد از سرمایه‌گذاری خارجی صحبت می‌کنند.

رهبر با بیان اینکه احیای کشاورزی، احیای کارخانجات، بستن واردات به روی کالاهای بی‌ارزش و غیر ضروری باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: چند ماه پیش یکی از مسؤولان کارخانه‌های اصفهان پیش من آمد و گفت 1 هزار نفر را تعدیل کردم و جنس‌های من در انبار مانده است؛ دولت وظیفه دارد به این مسائل رسیدگی کند.

وی افزود: درست است که در قضایای اخیر عده‌ای آشوب‌گر مطالبات به حق اقتصادی مردم را به حاشیه بردند که البته باید با این‌ها برخورد شود، اما مطالبات اصلی مردم هنوز پاسخ داده نشده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت جایگاه نمایندگی مردم، تأکید کرد: الآن وقت بودجه‌نویسی است و باید رویکرد بودجه درمان کردن دردهای مردم و جامعه و مناطق دورافتاده باشد، مجلس هم ناظر است و هم قانون‌گذار مجلس و باید نمایندگان به عنوان نماینده مردم از دولت بخواهند توضیح دهند چرا که مجلس وکیل‌الدوله نیست و باید مستقل نظر بدهد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.