سرویس: اقتصادی 09:30 - شنبه 07 بهمن 1396

رئیس صنف فروشندگان لوازم خانگی مطرح کرد

ثبات قیمت لوازم‌خانگی در بازار اصفهان/ کسادی بازار بر نوسانات دلار غلبه کرد

رئیس صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: افزایش قیمت دلار تأثیر چندانی بر قیمت لوازم‌خانگی در بازارهای اصفهان نداشت و به دلیل کسادی بازار فروشی صورت نگرفت تا به دنبال آن تغییر قیمت دلار نمایان شود.

به گزارش اصفهان شرق، اکبر محمدیدر رابطه با تأثیر افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر بر بازار فروش لوازم‌خانگی اظهار کرد: افزایش قیمت دلار تأثیر چندانی بر قیمت لوازم‌خانگی در بازارهای اصفهان نداشت و به دلیل کسادی بازار فروشی صورت نگرفت تا به دنبال آن تغییر قیمت دلار نمایان شود.

وی افزود: در حال حاضر بازار لوازم‌خانگی با رکود همراه شده است و به دلیل کساد بودن بازار کسب و کار، سطح فروش فعالان صنف لوازم‌خانگی کاهش یافته است.

رئیس صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی تصریح کرد: مشتریان بازار لوازم‌خانگی در حال حاضر کاهش یافته‌اند و علی‌رغم قیمت‌های مناسب و کیفیت مطلوب لوازم‌خانگی موجود در بازار، سطح تقاضا برای خرید این محصولات همچنان پایین است.

محمدی همچنین در رابطه با میزان تمایل مصرف کنندگان به خرید لوازم‌خانگی تولید داخل گفت: اکثر مشتریانی که در این بازار حضور می‌یابند و اقدام به خرید لوازم‌خانگی می‌کنند، از برندهای تولید داخل استقبال می‌کنند و بیشتر تقاضا مربوط به این بخش است.

وی در رابطه با توان رقابت لوازم‌خانگی تولید داخل با لوازم‌خانگی خارجی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کیفیت این محصولات نسبت به موردهای مشابه خارجی در سطح قابل قبولی است که انتظار می‌رود در آینده نیز کیفیت این محصولات ارتقا یابد.

*تفاوت قیمت چشمگیر لوازم خانگی داخلی و خارجی

رئیس صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی تاکید کرد: تفاوت قیمت لوازم‌خانگی تولید داخل با لوازم‌خانگی خارجی در حال حاضر قابل مقایسه نیست و اختلاف قیمت محصولات داخلی با محصوت مشابه خارجی چشمگیر است.

محمدی در همین راستا افزود: لوازم‌خانگی خارجی مشتریان خاص خود را دارد و قیمت این محصولات نیز برای این دسته از مشتریان از درجه اهمیت پایینی برخودار است.

وی بیان کرد: عمده مشتریان لوازم‌خانگی داخلی افرادی با سطح درآمدی متوسط به پایین هستند که به دلیل اختلاف قیمتی زیاد این بخش با لوازم‌خانگی خارجی، اقدام به خرید این محصولات می‌کنند.

رئیس صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی در پایان اظهار کرد: به‌منظور حمایت هر چه بیشتر از تولید داخل، هم‌زمان باید با کاهش قیمت محصولات داخلی کیفیت این محصولات نیز افزایش یابد تا توان رقابت با موارد مشابه خارجی نیز بیشتر شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.