سرویس: اجتماعی 15:55 - جمعه 06 بهمن 1396

قابل توجه مسئولان بهداشتی درمانی شهرستان اصفهان؛

نبود پایگاه اورژانس 115 در منطقه رامشه مشکل ساز است

به دلیل بعد مسافت بسیار دهستان رامشه و وقوع حوادث غیرمترقبه نبود پایگاه اورژانس 115 در منطقه رامشه مشکل ساز است.

به گزارش اصفهان شرق، با توجه به بعد مسافت و پراکندگی زیاد دهستان رامشه با شهرهای همجواریکی از کمبودهایی که کاملا در این منطقه محروم احساس می شود نبود پایگاه اورژانس است.

چند تن از اهالی روستاهای دهستان رامشه در این خصوص با خبرنگار اصفهان شرق گفتگوی کردند.

یکی از اهالی روستای رامشه بنام حسین یاوری در این خصوص گفت: با توجه به اینکه دهستان رامشه دارای 8 روستا بوده و بعد مسافت دورترین روستا تا اصفهان حدود 200 کیلومتر است اگر حادثه ای در این منطقه رخ دهد تا اورژانس شهر حسن آباد یا شهرستان شهرضا به محل برسند حداقل نیم ساعت طول می کشد که این مدت زمان برای یک بیمار قلبی یا مغزی و زایمان بسیار حیاتی است.

فرد دیگری بنام محمد آزادی نیز در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه رامشه دارای شهرک ضنعتی بزرگی می باشد و در سال های گذشته حوادثی از جمله آتش سوزی، برق گرفتگی، ریزش چاه و تصادف بعلت وجود معادن سنگ و تردد تریلر های زیاد در این منطقه و  نبود درمانگاه شبانه روزی در دهستان رامشه وجود پایگاه اورژانس 115 بسیار ضروری است و از مسئولان مربوطه می خواهیم که در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

همشهری دیگری که خواست نامش برده نشود خاطرنشان کرد: ما اهالی رامشه وروستاهای همجوار یا باید در ساعات غیر اداری مریض نشویم چون مرکز درمانی شبانه روزی وجود ندارد یا باید درد را تحمل کنیم تا در روز بعد در ساعات اداری به درمانگاه مراجعه کنیم یا باید مسافت 50 کیلومتری تا شهر حسن آباد یا مسافت 100 کیلومتری شهرضا یا مسافت 200 کیلومتری اصفهان را طی کنیم و ایا ما گناه کردیم که در منطقه محروم متولد شدیم و تا آخر باید محروم بمانیم.

با توجه به مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد و دلایل به حق این مردم زحمت کش مسئولان مربوطه باید در رفع این گونه مشکلات که جنبه عمومی دارد اقدامات لازم را انجام دهند و این مسئله که به حیات افراد بستگی دارد را جدا پیگیری کنند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.