سرویس: اخبار شهرستان 15:10 - جمعه 06 بهمن 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

کشاورزان ورزنه ای خواستار واگذاری حقآبه شرعی خود از طریق لوله انتقال آب به یزد هستند

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه گفت: کشاورزان منطقه شرق اصفهان خصوصا منطقه بن رود و شهر ورزنه خواستار واگذاری حق آبه شرعی و قانونی خود از طریق لوله انتقال آب به یزد هستند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز ازگناه اظهارداشت:خداوند هرکسی را تکلیف نمی کند مگر به اندازه وسعش این به منزله سلب مسئولیت نیست بلکه خداوند متعال به اندازه توان بندگانش تکلیف وعمل می خواهد.

وی به اعمال در دین اسلام اشاره وافزود: در دین ما دونوع عمل داریم که اولین نوع آن اعمالی هستند که خداوند گفته باید انجام داد مثل احسان به پدر ومادر ویا یتیم نوازی ورسیدگی به فقرا و نوع دوم اعمال ، اعمالی هستند که علاوه بر سفارش خدا در انجام آن باید در جامعه ترویج هم داد مثل اقامه نماز که علاوه بر خواندن باید مقدمات اقامه ان هم در جامعه فراهم کنیم.

امام جمعه ورزنه به ترویج ازدواج در جامعه اشاره و تصریح کرد:ازدواج کردن یکی سفارشات خداوند  وسنت رسولش می باشد که علاوه بر آن باید این سنت را در جامعه ترویج دهیم و جوانان را به این امر بسیار مهم ترغیب نماییم متاسفانه در جامعه کنونی ما حرکت جوانان به این سمت خیلی کم رنگ می باشد ویکی از دلایلش هم دیدگاه بزرگترها نسبت به این مسئله می باشدو بدانیم که همه مادر برابر ازدواج جوانان مسئولیم وباید تشویق کنیم ونه سنگ اندازی جلو راه جوانان.

وی افزود:آمار نگران کننده ای وجود دارد که سن دختران به بیش از 30سال رسیده که امید به ازدواج ندارند واین مسئله باعث تاسف است که بخاطر بالا بردن توقعات و همچنین غرق شدن در تجملات ازدواج جوانان به عقب می افتد باید ویژگی های داماد وعروس خوب را از دید قران ببینیم که باید امین ، با تقوی، صالح و پاک دامن بودن نظر قرآن نسبت به انتخاب عروس وداماد می باشد.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت:ایامی که در پیش داریم ایام شهادت بانویی است که لنگر آسمان وزمین ودختر بزرگترین برگزیده خداوند می باشد ایشان به نقل محقق مسیحی شمشیری در غلاف بود که باید درس ولایت پذیری وولایت مداری را از این بانوی بزرگوار بیاموزیم.

خطیب جمعه ورزنه به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد:انقلاب اسلامی طلوع اسلام بعد از قرن ها بود و بدانیم که انقلاب اسلامی از بدو خلقت ، پیامبران،شهدا وصلحا پایه ریزی آن انجام شدکه حضرت امام(ره) با حمایت مردم مسلمان ایران اسلامی به سرانجام رساندند انقلاب اسلامی یک حرکت است که با اینهمه دشمنی دشمنان قسم خورده علم اسلام را به دست گرفته ودر دنیا اسلام حقیقی را ترویج می کند.

حجت الاسلام شامحمدی اظهار داشت: ریشه انقلاب اسلامی در زحمات همه انبیاء وائمه معصومین وشهدا می باشد که همگی ایستادگی ومبارزه با طاغوت سرلوحه رسالتشان بوده وامروز این انقلاب اسلامی یک امانت است در دست ما وباید با تمام توان در حفظ وحراست آن بکوشیم وهمه هم وظیفه داریم جلو آسیب زدن به انقلاب را بگیریم خصوصا مسئولین که باید تلاش کنند در خدمت رسانی به مردم واگر کم کاری کردند بدانند که به این نظام وانقلاب آسیب زده اند.

وی به تصمیم رئیس قوه قضائیه مبنی بر معرفی مفسدین در قوه قضائیه اشاره وبیان داشت: به نقل رئیس محترم قوه قضائیه بناست که مفسدین در قوه قضائیه به مردم با اسم ورسم خود معرفی شوند که این کاری بسیار پسندیده است وباید اجرایی شود وباید در قوای دیگر هم چنین اقدامی را انجام دهند تا مردم مفسیدن را بشناسند.

امام جمعه ورزنه ضمن شکرگزاری بخاطر بارش رحمت الهی افزود: باید شکرگزار نعمت های خداوند باشیم وبخاطر بارش رحمتش سپاسگذاری کنیم ودعا کنیم که بیشتر از پیش رحمت خداوند شامل حال ماشود .

امام جمعه ورزنه به مشکل آب کشاورزی مردم منطقه  اشاره و افزود:کشاورزان منطقه شرق اصفهان خصوصا منطقه بن رود وشهر ورزنه از مسئولین درخواستی دارند و آن واگذاری حق آبه شرعی وقانونی خود از طریق لوله انتقال آب به یزد می باشد که این درخواست بحقی است که مسئولین با یک کار کارشناسی شده این درخواست را پیگیری نمایند وبه سرانجام برسانند واز استانداراصفهان وفرماندار شهرستان که بیش از یکسال به این سمت منصوب شده اند وما هنوز ایشان را در شهر ورزنه ندیده ایم می خواهیم که به داد کشاورزان مظلوم این منطقه برسند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.