اصفهان شرق

دشمن درصدد از هم پاشیدن قدرتمند ترین نهاد اجتماعی در اسلام است

کدخبر: 157712
1396/11/06 در ساعت 15:04

به گزارش اصفهان شرق، حضرت حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام جمعه شهر نصراباد در خطبه های نماز جمعه 6 بهمن ۹۶ ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی. با استناد به آیات پایانی سوره مبارکه یس گفت : لازمه معاد و معاد باوری اعتقاد به علم و قدرت الهی است.

امام‌جمعه نصرآباد با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع خانواده . گفت و گو بین زن و مرد و اعضای خانواده را کلید ارتباط و عامل تداوم زندگی بر شمرد و افزود: در گفت و گو بین زن و شوهر و دیگر اعضای خانواده نباید تنها به بیان مشکلات پرداخت بلکه باید با بیان خاطرات شیرین و آموزنده و مطالب مفید و ارزشمند محیط منزل را گرم و صمیمی نگه داشت و طرفین هم خوب حرف بزنند و هم خوب گوش بدهند و درباره صحبت های همدیگر اظهار نظر نمایند.

دشتی در رابطه با معجزه کلمات گفت: همانگونه که کاربرد کلمات نامناسب زندگی را به جهنم تبدیل می‌کند انتخاب و بیان کلمات مناسب نیز می تواند زندگی را بهشت گونه کند. با خوب حرف زدن و خوب گوش کردن و کاربرد کلمات خوب و بیان هنرمندانه کانون خانواده خود را گرم تر نموده و جوری زندگی کنیم که توجه امام زمان علیه السلام به زندگی ما بیشتر شود.

امام‌جمعه نصرآباد سپس با بزرگداشت روز حماسه مردم آمل این شهر هزار سنگر . به سالروز تحصن علما و فضلا در 7 بهمن ۵۷ در دانشگاه تهران در اعتراض به بسته شدن فرودگاه و ممانعت از ورود امام به کشور گفت: امریکا و دیگر دشمنان داخلی و خارجی به فکر بودند تا جانشینی برای شاه تعیین کنند اما بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران با درایت و هوشمندی خود در اولین فرصت به کشور بازگشتند تا نقشه دشمنان نقش بر اب شود.

خطیب نماز جمعه نصراباد با استناد به فرازی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) با این مضمون که اساس ادامه انقلاب این است که مسئولان از طبقه متوسط و مادون آن باشند گفت : قالب نظام ما جمهوری و محتوای ان اسلامی است و ایمان به خدا و قرار داشتن رهبر دینی در راس ان. حضور مردم در صحنه و اتحاد کلمه و ساده زیستی مسوولان. تشکیل دهنده شاکله اصلی و عامل بقا و تداوم ان است.

امام‌جمعه نصرآباد در ادامه با تسلیت سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا سلام الله علیها گفت : سعی کنیم مجالس سوگواری ان حضرت با شکوه خاص برگزار شود و همه با این نیت در مراسم شرکت کنیم که هر بار نکته‌ای از سیره فاطمی یاد بگیریم و در زندگی خود پیاده کنیم.

کمال دشتی در ادامه با تشریح بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی. بر ضرورت داشتن بصیرت رسانه ای تاکید نمود و تصریح کرد: دشمن درصدد است تا قدرتمند ترین نهاد اجتماعی در اسلام یعنی خانواده ها را از هم بپاشد و ما باید مواظب باشیم که دشمن به هدفش نرسد.

وی همچنین استفاده از زبان هنر در بیان و انتشار مطالب مفید و امیدبخش و اتکا به خدا و کار برای خدا و هوشمندی در برابر دشمن و قائل شدن تفاوت بین نقد و تخریب را یادآور شد و به این فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که شایعه دشمن را تکرار و باور نکنید.

تقدیر و تجلیل از دلاورمردان ارتش اسلام به پاس برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله و آزمایش جدیدترین تجهیزات و دستاورد ها و به رخ کشیدن قدرت دفاعی نظام به رخ دشمنان و به نمایش گذاشتن ندای عملی مرگ بر آمریکا و تجلیل از خدمات مرحوم ایت الله عبودیت پایان بخش خطبه های نماز جمعه نصراباد بود.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری