سرویس: اجتماعی 15:00 - جمعه 06 بهمن 1396

سازمان تامین اجتماعی

قوانینی که بیمه شدگان تامین اجتماعی باید بدانند

سازمان تامین اجتماعی شرایط بیمه شدن افراد فاقد بیمه ، کمیسیون های پزشکی و معاینات بدو کار و…، را اعلام کرد.

به گزارش اصفهان شرق، قوانین سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدن افراد فاقد بیمه، کمیسیون پزشکی، معاینات بدو کار، بیمه متقاضیان خارج از کشور و … اعلام شد.

از این رو شوهر بیمه شده زن درصورتی می‌تواند تحت پوشش بیمه زن خود قرار گیرد که سن  وی از ٦٠ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیون پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون از کار افتاده باشند و معاش آنها توسط بیمه شده تأمین شود.

به رغم قطع ارتباط بیمه ­ای نیز امکان معرفی به کمیسیون پزشکی وجود دارد.

 بیمه­ شده ‌ای که علیرغم قطع ارتباط بیمهای، غیرقابل علاج بودن بیماری یا عارضه وی (بیماری عادی) طبق نظر پزشک معالج و مستند به تاریخ مدارک درمانی در مقطع بیمه پردازی قبلی­ اش واقع شده و از نظر میزان سابقه بیمه پردازی نیز حائز شرایط معرفی بوده باشد، به کمیسیون پزشکی معرفی می­شود.

بدیهی است کمیسیون پزشکی درصورت تائید پزشک معالج نسبت به بررسی و صدور رأی اقدام خواهد کرد.

بیمه فرزند اناث متقاضیان خارج از کشور

همچنین به منظور اطمینان از احراز شرایط متقاضیان خارج از کشور (فرزندان اناث ) ،جهت بهره مندی از مزایای تعهدات بلند مدت مقرر در قانون تامین اجتماعی اخذ تعهدنامه عدم ازدواج و اشتغال در بازه های زمانی سالیانه که به تأیید سفارت جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد، الزامی است.

ضرورتی به تکرار معاینات پزشکی در بدو استخدام نیست

یکی دیگر از مواردی که بیمه شدگان باید بدانند این است که ضرورتی به تکرار معاینات بدو استخدام نیست.

در صورت عدم تغییر شغل افراد به­ صرف جابجایی کارگاه و یا تغییر کارفرما، نیازی به اخذ نتیجه و یا تکرار معاینات پزشکی موضوع ماده ٩٠ قانون تامین اجتماعی نمیباشد مگر آنکه بیش از یکسال قطع ارتباط بیمهای داشته باشند.

 بیمه شاغلین در زمان کار

همچنین در صورتی که شاغل هستید و کارفرما شما را بیمه نکرده است، می توانید با مراجعه به واحد بازرسی نزدیکترین شعبه تأمین اجتماعی درخواست بازرسی کنند.

بیمه شدگان جدیدالورود  بدانند که اگر سابقه کار آنان در آخرین شغل کمتر از یک سال باشد در صورتی می­توانند از تعهدات کوتاه مدت نظیر غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری ، اروتز و پروتز ،کمک هزینه ازدواج و معرفی به کمیسیون پزشکی و تمدید و یا صدور دفترچه بیمه درمانی برخوردار شوند که نتیجه معاینات قبل از استخدام خود را به شعب تامین اجتماعی ارائه کنند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.