سرویس: اخبار شهرستان 14:58 - پنجشنبه 05 بهمن 1396

در دهه فجر 96؛

گلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در جرقویه سفلی به زمین می خورد/ احداث بزرگترین مجتمع دامپروری عشایری استان در نصرآباد

بخشدار جرقویه سفلی در ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: با راه اندازی مجتمع دامپروری در محدوده نصرآباد بخش زیادی از مشکلات عشایر بر طرف و امکان خدمت رسانی بهتر به این قشر مولد و زحمتکش فراهم می شود.

به گزارش اصفهان شرق، پیش از ظهر امروز اولین جلسه برنامه ریزی جهت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن جلسات بخشداری جرقویه برگزار و از دستگاه های برتر در سال گذشته تجلیل و احکام اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر سال 96 تقدیم شد.

بخشدار جرقویه سفلی در این نشست با تبریک ایام ولادت پر خیر و برکت پیام اور عاشورا حضرت زینب کبرا علیها سلام و قدردانی از اعضای حاضر در جلسه گفت: انقلاب اسلامی که در اواخر دهه 60 نهال نوپایی بود اکنون در استانه ورود به چهل سالگی به درخت تناور و تنومندی تبدیل شده که همگان از ثمرات ان بهره مند می شوند و از گزند حوادث مصون و در امان است.

حسن جعفری هرندی با اشاره به این که امسال 11 تا 15 بهمن با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مقارن گشته به احترام این مناسبت برنامه جشن اجرا نشود اما از 16 تا 22 بهمن با برگزاری برنامه های متنوع و شاد و متناسب با گروه های سنی مختلف سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه 12 بهمن زنگ انقلاب در روز شنبه 14 بهمن در همه مدارس بخش نواخته و با هماهنگی اداره اموزش و پرورش در یکی از مدارس این برنامه با حضور مسوولان برگزار می شود و عطر افشانی قبور مطهر شهدا نیز هم زمان با سراسر کشور در همه گلزارهای شهدا انجام و با محوریت بسیج به صورت ویژه در یکی از شهرها یا روستاها برگزار خواهد شد.

نماینده ارشد دولت در جرقویه سفلی در رابطه با راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تاکید کرد: در ستادهای شهری و روستایی برنامه ریزی و تدارک لازم برای برگزاری با شکوه این مراسم صورت گیرد و با هماهنگی نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نسبت به دعوت از سخنران اقدام و به گونه ای برنامه ریزی شود که پایان راهپیمایی در مکان مسقف باشد تا امکان نشستن مردم و استماع سخنرانی باشد.

نامبرده با بیان این که نامه نگاری برای دعوت از استاندار و فرماندار برای حضور در بخش در دهه فجر انجام شده است افزود: در دهه فجر امسال کلنگ احداث بزرگترین مجتمع دامپروری عشایری استان در نصرآباد و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در دهه فجر در جرقویه سفلی به زمین زده می شود.

همچنین کلنگ احداث یک باب مدرسه 6 کلاسه در نصرآباد زده می شود و یک باب مدرسه در محمدآباد افتتاح می گردد و جایگاه سوخت محمدآباد و مرکز معاینه فنی خودرو در نیک اباد و چندین طرح در روستاهای منطقه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حسن جعفری هرندی گفت: با راه اندازی مجتمع دامپروری در محدوده نصراباد بخش زیادی از مشکلات عشایر بر طرف و امکان خدمت رسانی بهتر به این قشر مولد و زحمتکش فراهم می شود.

وی همچنین در رابطه با نیروگاه خورشیدی خاطرنشان کرد: بعد از نیروگاه 10 مگاواتی که در بخش تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت دومین نیروگاه با ظرفیت 45 مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه گذاری شرکت پارسیان موحد و مشارکت طرف کره ای در عرصه ای به وسعت 300 هکتار احداث خواهد شد.

* موفقیت دشمن ثمره کم کاری مسئولان است

حجت الاسلام و المسلمین خلیل کوهگرد نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جرقویه سفلی در این جلسه افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن سال 57 برای دشمنان اسلام و قران، سیلی و تک محکمی بود که آنها از همان ابتدا در صدد زدن پاتک به این نظام نوپا بودند و روزهای اول هجمه های سنگین خود علیه نظام اسلامی را شروع کردند.

وی در خصوص شیوه ها و برنامه های دشمن گفت: آنها با کودتا و ترور شخصیت ها کارهای تخریبی خود را شروع کردند و با محاصره اقتصادی و راه اندازی جنگ تحمیلی کار خود را ادامه دادند و پس از ناکامی در این عرصه ها به سراغ تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی و فتنه و آشوب رفتند اما تا وقتی که مردم در صحنه و پای انقلاب هستند به لطف خدا انها کاری از پیش نخواهند برد.

وی با بیان این که متاسفانه در زمینه فرهنگی دشمن تا حدودی موفق بوده است گفت: این موفقیت دشمن ثمره کم کاری ماست و ما باید با بر شمردن و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اجرای فعالیت های فرهنگی غنی با بهره گیری از ابزار تبلیغی و هنری حقیقت و حلاوت اسلام و انقلاب را به مردم و بویژه جوانان بچشانیم و با رفع کاستی و مشکلات مانع بهره برداری دشمن از این موضوع شویم.

نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جرقویه سفلی با بیان این که سال گذشته بخش جرقویه در بین شوراهای هماهنگی مناطق رتبه اول را به دست آوردن ضمن قدردانی از زحمات بخشدار و سایر دست اندرکاران تصریح کرد: هدف اصلی از بزرگداشت ایام الله مبارک دهه فجر تبیین و تشریح اهداف و دستاورد های انقلاب اسلامی است که این مهم باید به بهترین وجه صورت گیرد و لازم است مسوولان با حضور در مساجد و اجتماعات و مراسم ها با شیوه های مناسب و جذاب و اثر گذار. و هنرمندانه این رسالت را انجام دهند و با خدمتگزاری صادقانه به مردم به عنوان ولی نعمت خود در خدمت اسلام و مسلمین باشند.

کوهگرد با اشاره به تقارن ایام فاطمیه اول با روز های ابتدایی دهه فجر گفت: در هر شهر و روستا ستادها با محوریت شهردار یا دهیار تشکیل و برنامه ریزی لازم صورت گیرد و جشن ها در خور و در شان انقلاب اسلامی و مردم از 16 تا 22 بهمن با شکوه خاص و برنامه های مفید و شاد و متنوع برگزار سوبرداشت ریزی ویژه نیز جهت برپایی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن صورت گیرد.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.